توان تولید 6 و نیم میلیون بشکه نفت را داریم

توان تولید 6 و نیم میلیون بشکه نفت را داریم

وزیر نفت گفت: به راحتی می‌توانیم به تولید شش و نیم میلیون بشکه نفت در روز برسیم و این واقعیتی است که برخی نمی‌خواهند آن را بپذیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز در مراسمی با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی توسعه میدان مشترک آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران و پنج شرکت اکتشاف و تولید ایرانی امضا شد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در این مراسم بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که ناچاریم برای افزایش تولید، حتما فشارافزایی گاز داشته باشیم. این کار‌ها به افزایش اشتغال منجر می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های فعلی پاسخگوی نیاز نفت نیست. طرح‌هایی که اطراف منطقه پارسیان و کنگان برای افزایش تولید گاز داریم، یک طرح ضربتی است. ضربتی بودن یه معنای فکر نکردن نیست.

وزیر نفت در مورد میدان آزادگان گفت: تفاهم‌نامه امروز، برای این است شرکت‌ها که یک طرح و پیشنهاد برای عقد قرارداد بدهند. برای عقد قرارداد با این‌ها نیاز به 4.5 میلیارد دلار سرمایه است.

او تاکید کرد: نباید با پول نفت یارانه و حقوق بدهیم، بلکه باید برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

زنگنه گفت: کاری که امروز در آزادگان انجام می‌شود، قدم اول است. از 21 میلیارد نفت درجا، تنها حدود پنج درصد ضریب بازیافت داریم که بسیار کم است و باید ظرف شش ماه این شرکت‌ها مطالعات خود را برای افزایش ضریب بازیافت انجام دهند.

او گفت: به راحتی می‌توانیم به شش و نیم میلیون بشکه نفت در روز برسیم و این واقعیتی است که برخی نمی‌خواهند آن را بپذیرند. من دیگر در هیچ شغل دولتی نخواهم بود، اما تجربه خود را در اختیار همه قرار می‌دهم.

وزیر نفت تاکید کرد: در آینده کنوانسیون‌های بین‌المللی ایجاد می‌شود که تولید نفت کشور‌ها را محدود می‌کند بنابراین باید سریع‌تر تولید نفت کشور را افزایش دهیم و این باید اولویت دولت آینده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد