قیمت مسکن در شمال تهران / ارزان‌ترین مسکن متری 55 میلیون تومان + جدول

قیمت مسکن در شمال تهران / ارزان‌ترین مسکن متری 55 میلیون تومان + جدول

با توجه به نرخ‌های موجود در بازار مسکن تهران، ارزان‌ترین قیمت مسکن در شمال شهر تهران چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، چند وقتی است که بازار مسکن در تهران بحث داغی بین افراد جامعه است. بسیاری از افراد و مخصوصا جوانان از قیمت‌ بالای مسکن در تهران گلایه می‌کنند. بسیاری از آمارها نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران با افزایش نجومی در چند سال اخیر موجب افزایش اجاره نشینی در بین مردم شده است.

برخی از آمارها نشان می‌دهد که یک کارمند ساده برای خرید یک خانه حداقلی در تهران باید حدود 10-15 سال با صرف حداقل‌ترین هزینه‌ها کار کند تا با توجه به قیمت روز مسکن در تهران بتواند در یک جای متوسط، یک خانه با کم‌ترین امکانات را خریداری کند.

اما قیمت مسکن در شمال تهران برای علاقه مندان به خرید و فروش مسکن اهمیت زیادی دارد؛ زیرا قیمت در خانه‌های شمال تهران در کنار شیب صعودی قیمتی که دارد، رشد منطقه‌ای خوبی را تجربه می‌کند.

ارزان‌ترین نرخ مسکن در شمال تهران کدام منطقه است؟

همواره گران‌ قیمت‌ترین خانه در مناطق شمال تهران قرار دارد. برای تعداد زیادی از افراد قیمت مسکن در شمال شهر تهران اهمیت دارد.

با توجه به داده‌های موجود، ارزان‌ترین مسکن در مناطق شمال تهران متعلق به منطقه ظفر با متوسط قیمت متری 55 میلیون تومان است. در این صورت برای خرید یک خانه 80 متری در یکی از ارزان‌ترین مناطق شمال تهران باید بودجه حداقلی 4 میلیارد و 400 میلیون تومان را تامین کرد.

یکی دیگر از مناطق ارزان در بین مناطق شمال شهر تهران منطقه ازگل در شمال شرق تهران است. متوسط قیمت هر متر مسکن در این منطقه 65 میلیون تومان است.

همچنین منطقه زعفرانیه و الهیه با نرخ 114 و 113 میلیون تومان برای هر متر خانه بالاترین نرخ خرید مسکن در مناطق شمال شهر تهران را دارد. به عنوان مثال برای خریداری تنها 50 متر خانه در منطقه زعفرانیه تهران، باید حداقل مبلغ 5 میلیارد و 700 میلیون تومان را پرداخت کنید. به عنوان مثال یک کارمند دولت با متوسط حقوق 8 میلیون تومان ماهیانه، برای خرید حداقل 70 متر خانه در منطقه ظفر به فرض بدون هیچ هزینه‌ای باید حداقل 40 سال کار کند تا بتواند در یکی از ارران‌ترین مناطق شمال تهران یک خانه 70 متری خریداری کند.

یک فرد با حداقل حقوق 10 میلیون تومان ماهیانه، باید 10 سال کار کند تا بتواند 10 متر خانه در منطقه زعفرانیه خریداری کند.

نکته قابل توجه اختلاف بیش‌ از دو برابری اختلاف قیمت‌ها بین ارزان‌ترین و گران‌ترین منطقه شمال شهر تهران است.

قیمت خرید متوسط یک متر مربع مسکن را درجدول زیر مشاهده می‌کنید. (دقت داشته باشید قیمت‌ها متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان مسکونی دو تا پنج سال در شهر تهران و حومه در 10 روز گذشته آگهی‌های دیوار است.)

آخرین اخبار بازار مسکن را در صفحه مسکن تجارت‎‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد