عرضه طلای خانگی به بازار / مردم برای تامین زندگی مجبورند طلا بفروشند

عرضه طلای خانگی به بازار / مردم برای تامین زندگی مجبورند طلا بفروشند

قیمت طلای 18 عیار با 11 هزار تومان کاهش به یک میلیون و 38 هزار تومان رسید. ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: طلا ارزان شده و این روزها برخی از مردم به دلیل نیاز مالی و تامین مایحتاج زندگی طلاهای خود را می‌فروشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه انس جهانی طلا با قیمت یک هزار و 745 دلار ثابت ماند اما قیمت طلا و سکه در بازار ایران ارزان شد. از طرفی گزارش‌های میدانی در سطح شهر از افزایش فروش طلا حکایت دارد.

اما چرا مردم طلای در روزهای اخیر طلای خود را فروخته‌اند؟ ريیس اتحادیه طلای تهران گفت: برخی از خانواده‌ها با سرمایه خود طلا خریده بودند که گران شود. اما حالا که قیمت‌ها نزولی شده آنها هم دارند طلای خود را می‌فروشند. گروه دوم افرادی‌اند که در گذران زندگی و معیشت خود مانده‌اند و برای تامین مایحتاح خود مجبورند از پس‌اندازشان استفاده کنند و پس‌انداز خیلی از این خانواده‌ها طلاست و آنها را دارند می‌فروشند.

به گفته ابراهیم محمدولی، ما افزایش فروش طلا را رد نمی‌کنیم؛ چرا که صد در صد عده‌ای هستند با فروش طلا بخشی از نیاز خود را تامین می‌کنند.

چرا طلا در بازار ایران ارزان شد؟ ريیس اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز پاسخ داد: بازار طلا تا آخر فروردین تعطیل است. استان مرکزی و اصفهان هم تعطیل شدند. بخشی از کاهش قیمت طلا به بسته بودن واحدهای صنفی مربوط است. از طرفی انس جهانی طلا ثابت باقی مانده و تقاضایی هم برای خرید طلا وجود ندارد.

به گفته او پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا هم روند کاهشی داشته باشد.

سکه چقدر نوسان داشت؟

قیمت سکه نسبت به دو روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ محمدولی در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای 18 عیار با 11 هزار تومان کاهش به یک میلیون و 38 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با 230 هزار تومان کاهش با قیمت 10 میلیون و 420 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه نسبت به دو روز گذشته با 150 هزار تومان کاهش با قیمت شش میلیون و 200 هزار تومان فروخته شد. ربع سکه و سکه گرمی با 50 هزار تومان کاهش با قیمت چهار میلیون تومان داد و ستد شد و سکه گرمی به قیمت دو میلیون و 250 هزار تومان رسید.

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای طلا، صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز را مشاهده کنید.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا فردا 19 فروردین / قیمت طلا ثابت ماند

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد