منتظر موج جدید خاموشی‌ها باشید

منتظر موج جدید خاموشی‌ها باشید

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به گرمای پیش رو گفت: این مسيله صنعت برق را در تنگنای بسیار سختی قرار داده است و احتمال قطع خودکار برق برخی مشترکان وجود دارد.

ایلنا: سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به گرمای پیش رو گفت: این مسيله صنعت برق را در تنگنای بسیار سختی قرار داده است و احتمال قطع خودکار برق برخی مشترکان وجود دارد.

رجبی مشهدی:

* (با بیان این که روزهای بسیار گرمی را تا پایان هفته پیش رو داریم): با توجه به گرمای پیش رو، احتمال این که این میزان مصرف 66 هزار مگاوات دوباره رکورد بشکند، وجود دارد و این مسيله صنعت برق را در تنگنای بسیار سختی قرار داده است.

* (با تقدیر از مشترکان عمده و صنایع بزرگ و کوچکی که در این شرایط با برق همکاری می کنند): صنعت برق بر اساس مجوزهای اخذ شده در ماه های غیرگرم، نهایت همکاری را با این صنایع خواهد داشت.

* هم اکنون شاهد فاصله 11 هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت ها و برنامه های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم.

* (با اشاره به اینکه در صورت افزایش نیاز مصرف احتمال به کار افتادن رله‌های فرکانسی وجود دارد): به منظور حفظ پایداری شبکه، رله های فرکانسی بکار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله ها به صورت خودکار بکار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می کنند.

* امسال افزایش دمای هوا و خشکسالی بیشترین تاثیر در ناترازی تولید و مصرف داشته اند.

* او از مهمترین دلایل این میزان افزایش مصرف را ناهنجاری دمایی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: در این شرایط شاهد افزایش یکباره و شدید دما درهمه نقاط کشور هستیم که باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در کنار استفاده از سایر وسایل برقی می شود.

*  در صورتی که مشترکان از سایه بان برای کولرهای آبی استفاده و از دور کند این نوع کولرها بهره بگیرند، شاهد کاهش 2 هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

* اگر دمای کولرهای گازی در کشور به جای 18 روی 25 درجه تنظیم شود، شاهد کاهش 5 هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

* با هر یک درجه افزایش درجه ترموستات کولرگازی، 3 درصد از مصرف برق این نوع کولرها کم می شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد