تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای توانمندی مشتریان و عرضه کنندگان کالا‌ها در بستر مجازی

تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای توانمندی مشتریان و عرضه کنندگان کالا‌ها در بستر مجازی

با امضا تفاهم‌نامه مشترک مشتریان و عرضه‌کنندگان کالا بر بستر اینترنت توانمند خواهند شد.

خواندن 2 دقیقه

به گزارش بورس نیوز،  تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان یکی از شرکت‌های استارت‌آپی حوزه خدمات آنلاین، و شرکت بخش خصوصی در حوزه پرداخت آنلاین و پست بانک برای تامین اعتبار برای کاربران هر سه مجموعه، در حاشیه نمایشگاه اینوتکس منعقد شد.

ارايه اعتبار خرد از طرف پست بانک ایران به مشتریان این استارت‌آپ‌ها و مشتریان معرفی شده از سوی این شرکت‌ها، و اعطای تسهیلات و کارت اعتباری و براساس سیاست‌های بانک مرکزی از جمله تعهدات این تفاهم نامه است.

همچنین در بخش دیگر سه سازمان تفاهم کردند تا مکانیزم پذیرش مشتریان دارنده کارت اعتباری مروارید پست بانک ایران روی درگاه هوشمند اعتباری دیجی پی به منظور خرید کالا و خدمات از دیجی کالا و دیگر پذیرندگان شرکت دیجی پی راه اندازی شود.

بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در این مراسم با بیان اینکه امروزه تحولات دیجیتال دنیا در بستر شبکه الکترونیک اتفاق می‌افتد، یادآور شد: کشور ما به سرعت به دنبال توسعه این خدمات است و یکی از عرضه کنندگان این خدمات شرکت‌های استارت‌آپی هستند که با امضای تفاهم نامه مشترک می‌توانیم خدمات الکترونیکی خرید و فروش کالا را در شهر‌ها و به تناسب آن در روستا‌ها توسعه دهیم.

حمید محمدی مدیرعامل این شرکت استارت‌آپی، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشور‌ها را ضریب نفوذ تجارت الکترونیک دانست و اظهار کرد: با اینکه در دو سال گذشته این صنعت با سرعت بالایی در کشور رشد داشته است، ولی همچنان عقب ماندگی بزرگی در تجارت الکترونیک کشور شاهد هستیم و باید گام‌های بزرگتری برای توسعه تجارت الکترونیک برداریم.

وی با اشاره به اینکه در شهر‌هایی کوچک و روستا‌ها با توجه به اینکه بخش بزرگی از جمعیت کشور ساکن هستند، ادامه داد: در این مناطق پتانسیل جذب ظرفیت تجارت الکترونیک بیشتر است و تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های پست بانک ایران با حضور فیزیکی در مناطق کم برخوردار و محروم قدم‌های بزرگتری را برداریم.

محمدی با تاکید بر کمک‌های مالی و بانکی پست بانک برای ارايه کارت خرید اعتباری به مشتریان، تامین کنندگان و فروشندگان بر روی پلتفرم مارکت پلیسی این شرکت گفت: با این خدمات می‌توان مشتریان و عرضه کنندگان کالا را برای استفاده از ظرفیت‌های تجارت الکترونیک توانمند کنیم.


  • بیشتر بخوانید:
راهکاری برای تمدید و یا اخذ کارت بازرگانی دانش بنیان‌ها از طریق اتاق بازرگانی
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد