رشد 6٫5 درصدی شاخص کل هم‌وزن / دارا یکم 21 درصد مثبت شد

رشد 6٫5 درصدی شاخص کل هم‌وزن / دارا یکم 21 درصد مثبت شد

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با رشدی 3٫3 درصدی در سطح یک میلیون و 550 هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی بود که عملکرد شاخص کل هم‌وزن دو برابر شاخص کل رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که گذشت، بورس تهران عملکرد مثبتی از خود نشان داد. شاخص کل بورس با رشدی 3٫3 درصدی وارد محدوده یک میلیون و 550 هزار واحدی شد تا همچنان روند صعودی خود را ادامه دهد. شاید مهم‌تر از رشد شاخص کل، عملکرد مثبت شاخص کل هم‌وزن در این هفته بود که رشدی 6٫5 درصدی را به ثبت رساند.

در این هفته ارزش معاملات بورس هم به بالاترین سطح خود از ابتدای سال جاری رسید. میانگین ارزش معاملات روزانه بورس در این هفته نزدیک 10 هزار میلیارد تومان بود.

در معاملات این هفته دو صندوق دولتی پالایشی و دارا یکم، بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. دارا یکم در این هفته در نهایت در سطح 15019 تومانی بسته شد تا بازدهی هفتگی این صندوق دولتی به 21 درصد برسد. صندوق پالایشی هم در این هفته عملکرد مثبتی داشت و نسبت به هفته گذشته 16 درصد رشد قیمت داشت.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این روند صعودی بورس تا پایان سال ادامه خواهد داشت ولی در میانه‌های راه با اصلاحاتی همراه خواهد بود. احمد اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه معتقد است که در صورت احیای برجام شاخص از مرز دو میلیون واحدی هم فراتر می‌رود. میترا تاتاری اما بر این باور است که رسیدن شاخص به مرز میلیون واحد تا پاین سال دور از انتظار است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد