قیمت دلار، طلا و سکه 18 اردیبهشت 1401/ روند صعودی دلار، افزایش قیمت طلا

قیمت دلار، طلا و سکه 18 اردیبهشت 1401/ روند صعودی دلار، افزایش قیمت طلا

قیمت‌ دلار و طلا، امروز یکشنبه 18 اردیبهشت 1401، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار همچنان در کانال 28 هزار تومانی است. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را حدود 28,350 تا 28,420 تومان اعلام کرده‌اند که به تدریج روند افزایشی دارد.

دلار فردایی نیز امروز در همین حدود نوسان داشته و به 28,450 تومان نیز رسیده است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار در کانال‌های تلگرامی با قیمت 28,750 تومان بود. کف قیمت، 28,380 و سقف آن 28,760 تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ 28,380 تومان انجام شد. این در حالی است که معامله فردایی دلار، طبق قانون ممنوع است.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی نیز با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته، 25708 تومان ثبت شده است.

مطالعه بیشتر: بازدهی بازارها در هفته دوم اردیبهشت/ رشد اندک همه بازارها
نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و 315 هزار و 382 تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و 13 میلیون و 380 هزار تومان ثبت شده است. این رقم از روز گذشته در همین ساعات اندکی کمتر است.

همچنین، قیمت سکه طرح قدیم در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با نرخ 13 میلیون تومان معامله می‌شود. این رقم نسبت به دیروز تغییری نکرده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت 1,883٫86 دلار معامله می‌شود.

مطالعه بیشتر: 3 پیش‌بینی از آینده تورم و بازارهای مالی در کشور/ ابرتورم در راه است؟
آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسايلی که روی در بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است.

مورا به ایران می‌آید

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها درحالی برای دومین بار از زمان تنفس در گفت‌وگوهای وین به تهران سفر خواهدکرد که انتظار می‌رود با ارايه‌ پیشنهادهای منطقی و تامین کننده خواسته‌های مشروع ایران، به دیدار مقام‌های عالی کشور برود.

تا لحظه انتشار این خبر هنوز مقام‌های رسمی اتحادیه اروپا سفر آقای مورا به تهران را بطور رسمی اعلام نکرده‌اند. با این حال منابع مطلع می‌گوید که برنامه سفر آقای مورا به تهران ، سفری سه یا چهار روزه خواهد بود و قرار است وی با شماری از مسيولان کشور دیدار و گفت‌وگو کند. اشتفنی لیختن‌اشتاین خبرنگار اتریشی در تويیتر خود اینگونه نوشته است: ظاهرا آقای مورا روز سه‌شنبه وارد تهران می‌شود و تا روز جمعه با همتایان ایرانی مذاکره خواهد کرد (ایرنا).

به توافق با ایران نیاز داریم

«جوزپ بورل»، مسيول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌و‌گو با «فایننشیال تایمز»، تاکید کرده که اتحادیه اروپا قصد دارد آخرین تلاش خود را برای نجات دادن توافق هسته‌ای ایران و شکستن بن‌بست موجود بر سر درخواست تهران به منظور برداشتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست ادعایی تروریسم انجام دهد.

او با بیان اینکه امریکا و ایران خواستار توافق هستند، گفت: «ما اروپایی‌ها از این توافق بسیار ذی نفع خواهیم بود؛ اوضاع اکنون تغییر کرده و برای ما بسیار جالب است که یک تامین کننده نفت دیگر داشته باشیم. امریکایی‌ها هم به یک موفقیت دیپلماتیک نیاز دارند (روزنامه ایران).

برقراری کانال‌های ارتباطی ایران و آمریکا

محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است ما از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و برای توافق عجله نداریم، البته اگر تعلل آمریکایی‌ها برای گرفتن امتیاز است، ما امتیازبده نیستیم.

او گفت: با توجه به اینکه ما در گذشته در مذاکرات مستقیم آمریکایی‌ها به نتیجه نرسیدیم و آنها زیر تعهدات خود زدند، در نتیجه با توجه به سابقه سوء آنها این دوره بدون داشتن ارتباط مستقیم سعی داریم در قالب 1+4 مذاکرات را ادمه دهیم. بنابراین باید توجه داشت که این ارتباطات همچنان وجود دارد و اگر اطلاع رسانی نمی‌شود بدان معنی نیست که ارتباط قطع شده و ما امیدی به مذاکرات نداریم یا گفتگوها جریان ندارد.

این نماینده مجلس ببان کرد: قطعا از کانال‌های مطمين و متفاوت پیام‌های دو کشور ردوبدل می‌شود. در واقع هنوز آن نتیجه‌ای که به دنبال آن هستیم اتفاق نیفتاده است. حتما اگر موردی پیش بیایید و توافقی حاصل شود یا ما به نتیجه‌ای برسیم اطلاع رسانی خواهد شد که این حق مردم ایران است که در جریان امور قرار بگیرند (همشهری).

مطالعه بیشتر: گزارش بانک مرکزی از نوسانات قیمت دلار

بازارهای دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر این اخبار نوسانانی دارند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارهای تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد