قیمت طلا و سکه امروز 7 مهر / طلا و سکه همچنان در مدار صعود

قیمت طلا و سکه امروز 7 مهر / طلا و سکه همچنان در مدار صعود

در معاملات امروز بازار طلا و سکه، با وجود افت نزدیک به 5 دلاری اونس جهانی در معاملات 24 ساعت گذشته، قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشدی 6859 تومانی به یک میلیون و 154 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در معاملات امروز بازار طلا و سکه، با وجود افت نزدیک به 5 دلاری اونس جهانی در معاملات 24 ساعت گذشته، قیمت هر گرم طلای 18 عیار با رشدی 6859 تومانی به یک میلیون و 154 هزار تومان رسید.

سکه طرح جدید هم با افزایشی 66 هزار تومانی به 11 میلیون و 790 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هم با رشدی 50 هزار تومانی به ترتیب 6 میلیون و 50 هزار و سه میلیون و 600 هزار تومان قیمت خورد.

روند طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی در محدوده 1740 دلاری معامله می‌شود. بعد از افت چند روز گذشته امروز روند معاملات جهانی متعادل دنبال می‌شود. جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA در این باره گفت: به نظر می رسد طلا در حال حاضر از بودن در محدوده 1740 تا 1760 دلار راضی است و در شرایطی که نگرانی‌ها نسبت به وضعیت بدهی شرکت اورگرند چین و رشد اقتصادی این کشور وجود دارد، خریداران آسیایی در قیمت‌های پایین صف خرید می‌بندند. با این طلا همچنان هر بار که صعود می‌کند، با تقاضا برای فروش روبرو می‌شود.

به گفته برخی فعالان بازار طلا هر گونه صحبت در مورد چشم‌انداز اقتصادی یا سیاست پولی می‌تواند حرکت چشمگیر طلای جهانی برای هفته‌‌‌های آتی را رقم بزند. همچنین کارشناسان اذعان دارند که بازار طلا ممکن است این هفته با فشار فروش معامله‌گران روبه‌رو شود و با افزایش بازده خزانه‌داری و تقویت دلار آمریکا به دنبال اعلامیه خوش‌بینانه فدرال رزرو، قیمت طلا ممکن است در معرض آزمایش سطح 1700 دلار نیز قرار بگیرد.

آخرین قیمت‌های بازار طلا و سکه را صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد