آغاز فروش سهام عدالت از شنبه / فروشندگان جدید سهام عدالت، فعلا منتظر بمانند

آغاز فروش سهام عدالت از شنبه / فروشندگان جدید سهام عدالت، فعلا منتظر بمانند

تعیین زمان 5 شهریور ماه برای لغو سفارش فروش سهام عدالت، هشدار برای کسانی بود که ممکن است سهامشان از شنبه به بعد فروخته شود.

به گزارش جام جم آنلاین، یک هفته‌ای می‌شود که از اطلاعیه شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی بورس برای تعیین مهلت لغو سفارش‌ های فروش قدیمی سهام عدالت می‌گذرد، اطلاعیه‌ای که در آن تاکید شده بود، سهامداران عدالتی که از سال گذشته تاکنون سفارش فروش باز و انجام نشده دارند، در صورت تمایل تا روز 5 شهریور ماه با مراجعه الکترونیکی یا حضوری به کارگزاری‌های خود، اقدام به حذف آن کنند. تصمیمی که خبر از آغاز فروش سهام عدالت، حداقل برای متقاضیان قدیمی فروش در آینده نزدیک می‌داد. برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ مسيولین ذیربط رفتیم؛

حسین فهیمی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با آخرین فرصت سهامداران عدالت برای لغو سفارش‌های فروش قبلی و قدیمی خود گفت: تعیین زمان 5 شهریور ماه برای لغو سفارش فروش سهام عدالت، هشدار برای کسانی بود که ممکن است سهامشان از شنبه به بعد فروخته شود و دیگر نشود کاری برایشان کرد.

مهدی نعمتی، مدیر روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با این پرسش که آیا از شنبه فروش سهام عدالت از سرگرفته خواهد شد؟ مطرح کرد: ممکن است که ناظر بازار با توجه به شرایط بازار اجازه فروش را بدهد.

این مقام مسيول در رابطه با این پرسش که اگر از روز شنبه (فردا) ناظر بازار اجازه فروش سهام عدالت را بدهد، فقط سفارش‌های فروش قدیمی سهام عدالت انجام می‌شود یا خیر؟ و سهامداران می‌توانند سفارش‌های فروش جدید هم به کارگزاری‌های ارايه دهند؟ گفت: هنوز اطلاعیه‌ای در این زمینه داده نشده است. اما قاعدتا اول باید وضعیت فروش های قدیمی مشخص شود.

محمود رضا پوررضایی مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با این پرسش که چه کسانی قادر به حذف سفارش فروش سهام عدالت خود هستند؟ اظهار کرد: لغو سفارش فروش، صرفا برای سهام باقیمانده است. چنانچه سهام عدالت افراد قبلا به فروش رفته باشد وجوه مربوطه به فروشنده منتقل می‌شود. در حال حاضر مانده سهام فروش نرفته قابلیت لغو دارد، نه سفارش‌هایی که قبلا انجام شده است.

این مقام مسيول اظهار کرد: لذا مجددا تاکید می‌کنیم سهامدارانی که نسبت به سفارش فروش سهام خود در سامانه‌ها یا کارگزاری‌های مربوطه اقدام کرده اند و قصد انصراف از فروش این سهام را دارند، می‌توانند نسبت به لغو سفارشات خود اقدام نمایند.

این مقام مسيول در رابطه با زمان ثبت در خواست لغو سفارش فروش سهام عدالت بیان کرد: این امکان محدود به زمان مشخصی نبوده وسهامدارانی که قصد لغو سفارش فروش سهام خود را دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه های بانکی، یا کارگزاری‌های مربوطه نسبت به لغو سفارش فروش خود اقدام نمایند.

این مقام مسيول در رابطه با این پرسش که آیا بعد از 5 شهریور هم افراد می‌توانند درخواست لغو سفارش فروش قبلی سهام عدالت خود را به کارگزاری‌ها بدهند؟ اظهار کرد:بله محدودیت زمانی ندارد.

پوررضایی تصریح کرد: از آنجایی که امکان توثیق سهام در بانک‌ها برای این گروه از سهامداران فراهم شده است، همچنین در هفته‌های اخیر بازار سرمایه و به تبع آن ارزش 36 شرکت بورسی و فرابورسی سهام عدالت هم افزایش پیدا کرده، توصیه می‌شود افراد نسبت به نگه داشت سهام خود اهتمام داشته باشند.

ضد و نقیض بورسی ها؛ عرضه خرد نداریم

در حالی که این مسيولان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از احتمال آغاز فروش سهام عدالت از شنبه خبر دادند پس از ساعتی مدیر نظارت بر بورس ها به این ادعا واکنش نشان داد و آن را کامل رد کرد.

پارچینی در این خصوص گفت: موضوع فروش سهام عدالت از روز شنبه،کاملا تکذیب می شود و حتی مدیر روابط عمومی سمات هم چنین چیزی بیان نکرده است.

‏وی گفت: قرار شده با شرایط و با توجه به تقاضای بازار صرفا به صورت بلوکی عرضه ‎سهام عدالت انجام شود.

مدیر نظارت بر بورس ها افزود: هیچ زمان مشخصی هم وجود ندارد و بستگی به شرایط بازار است، حتی شاید تا چند هفته آینده این عرضه های بلوکی انجام شود.

همچنین سارا علیاری مدیرروابط عمومی سازمان بورس هم در این خصوص تصریح کرد: سازمان برنامه ای برای فروش خرد سهام عدالت در دست اجرا ندارد و تنها عرضه های بلوکی سهام عدالت به روال گذشته انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد