سکه مرز حساس را از دست داد / آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از جمعه

سکه مرز حساس را از دست داد / آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از جمعه

قیمت سکه امامی مرز محکم 11 میلیون و 800 هزار تومانی را از دست داد. قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه با سه هزار تومان کاهش، یک میلیون و 151 هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت سکه امامی مرز محکم 11 میلیون و 800 هزار تومانی را در حالی از دست داد که حباب قیمتی آن کوچک است، در نتیجه تغییر جهت انتظارات نیز در کنار افت ارزش ذاتی به افت قیمت سکه کمک کرد. قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه به سه هزار تومان کاهش، یک میلیون و 151 هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی مرز حساس را از دست داد

قیمت سکه عصر روز چهارشنبه 11 میلیون و 840 هزار تومان بود. تحلیل‌گران معتقد بودند مرز 11 میلیون و 800 هزار تومانی به راحتی از دست نمی‌رود، با این وجود قیمت سکه در شروع معاملات دیروز این مرز را از دست داد و روی 11 میلیون و 720 هزار تومان قرار گرفت. افت قیمت طلای جهانی و قرار گرفتن آن زیر مرز 1800 دلار با کاهش قیمت دلار در بازار دلار همراه شد و قیمت سکه امامی را به زیر مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان کشید.

در ساعت 12 و 45 دقیقه به وقت ایران قیمت طلای جهانی 1785 دلار و قیمت سکه امامی 27 هزار و 220 تومان بود. با این حساب اندازه حباب قیمتی سکه 2٫45 درصد به دست می‌آمد.

در همین سطوح قیمت دلار و طلا، اندازه حباب قیمت سکه 11 میلیون و 800 هزار تومانی 3٫15 درصد به دست می‌آمد که به طرز غیر متعارفی بزرگ نیست. در نتیجه می‌توان گفت در از دست رفتن مرز 11 میلیون و 800 هزار تومانی، تغییر جهت انتظارات در بازار سکه نقش مهمی داشت.(منبع: اقتصادنیوز)

نوسان زیر 1800 دلار

بر اساس گزارش سایت اقتصادنیوز، قیمت طلا و نقره در معاملات ظهر روز چهارشنبه آمریکا روند نزولی داشتند. برخی از فشارهای فنی فروش معامله‌گران آتی کوتاه مدت برجسته شده اند ، زیرا وضعیت نمودار برای طلا و نقره به تازگی بدتر شده است. گاو ها در بازار فلز گرانبها به جرقه اساسی تازه ای نیاز دارند تا اشتیاق آنها را برانگیزد. آخرین معاملات آتی طلا در ماه اکتبر(شهریور) با 12٫80 دلار کاهش به 1792٫20 دلار رسید. نقره دسامبر(دی) آخرین بار با 0٫12 دلار کاهش به 23٫765 دلار در هر اونس رسید.

معامله گران منتظر نشست FOMC هفته آینده فدرال رزرو هستند تا در مورد زمان حرکت سیاست های آینده فدرال رزرو که احتمالا برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه آن کاهش می یابد (کاهش کمی) ، شفاف سازی بیشتری داشته باشد.

افزایش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا باعث شد فلز زرد روز چهارشنبه از کانال قیمتی 1800 دلار خارج شد ، تنها 24 ساعت پس از رسیدن به بالای این مرز ناچار به عقب نشینی شد.

اد مویا ، سرپرست تحقیقات آمریکا در پلتفرم معاملات آنلاین OANDA ، می گوید: «برای جلوگیری از فروش، طلا باید به سطح 1800 دلار برسد. طلا قبل از اینکه سرمایه گذاران با اراده خود بازگردند ، باید از اوراق خزانه داری اسمی کمتری را شاهد باشد.»

مطالعه بیشتر: بی توجهی سکه به اونس جهانی طلا

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد