مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند!

مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند!

نايب‌ريیس کمیسیون عمران مجلس گفت: هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که این روزها گرانی‌ها به سیمان و میلگرد و حتی میوه رسیده که مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) با انتقاد از طولانی شدن رسیدگی به جزییات طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرايی جهت پاسخگويی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان گفت که مسايل مهمتری در کشور از اصلاح آیین‌نامه وجود دارد که بارزترین آن گرانی‌های اخیر است.

وی در جریان بررسی طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرايی جهت پاسخگويی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان در تذکری گفت: مسايل مهمتری در کشور از اصلاح آیین نامه وجود دارد که بارزترین آن گرانی‌های اخیر است. هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که این روزها گرانی‌ها به سیمان و میلگرد و حتی میوه رسیده که مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت سیمان به کیسه‌ای بیش از 100 هزار تومان رسیده که در بازار هم پیدا نمی‌شود، طبق اظهارات مسيولان مربوطه 15 تا 20 نفر دلال در بازار قیمت سیمان را تعیین‌ می کنند آن هم در شرایطی که تولید سیمان بیش از نیاز داخلی است و مشخص نیست چرا سیمان گران شده است.

نماینده اردبیل همچنین با تاکید بر اینکه باید فکر اساسی برای موضوع آب کشور کرد، گفت: ممکن است مسايل خوزستان در استان‌های دیگر هم رخ دهد پس باید فکری اساسی درباره موضوع آب کرد. باید پیش‌بینی دقیق و مطالعات مناسبی درباره اقلیم کشور و بارش‌ها داشته باشیم، پیشنهاد می‌کنم مرکز پژوهش‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کمک از کارشناسان خارجی مطالعات بسیار دقیقی در این باره داشته باشند از جمله اینکه آب از دریای خزر به دریای عمان و خلیج‌فارس با احداث کانالی ویژه ای انتقال یابد.

بدری تاکید کرد که انتظار از مجلس انقلابی رسیدگی به مسايل کلان است. هیات ريیسه اولویت‌های کشور را در دستور رسیدگی مجلس قرار دهد. اکنون 300 طرح در اولویت اعلام وصول از سوی هیات ريیسه است.

منبع: ایسنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد