اسپانیا مجبور به خرید زعفران از ایران شد

اسپانیا مجبور به خرید زعفران از ایران شد

ريیس سازمان ملی استاندارد گفت: اسپانیا مجبور به خرید زعفران ایران است تا با زعفران تولید خود مخلوط کند تا به رنگ استاندارد برسد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: غلامرضا شریعتی ريیس سازمان ملی استاندارد گفت: ستاد نانو مرکز تولید علم است و باید به کار آفرینی و خلق ثروت منجر شود. در این مسیر بخش زیادی بر دوش سازمان استاندارد گذاشته شده تا به عنوان متولی اعتماد بخشی و انطباق حضور پیدا کنیم. همان طور که پیش از این اسپانیا استاندارد زعفران را تدوین کرده بود و زعفران ایران علی‌رغم خلوص و رنگدهی بیشتر خارج از بازی بود، اما ما استاندارد را تغییر دادیم و امروز اسپانیا مجبور به خرید زعفران ایران است تا با زعفران تولید خود مخلوط کند و به رنگ استاندارد برسد.

او با اشاره به این‌که موضوع رقابتی مشابه زعفران در تمام کالا‌ها از جمله نانو وجود دارد، گفت: امیدواریم کمیته‌ای تشکیل شود تا تاخیر گذشته در ایجاد نانو نماد جبران شود. ما عضو سازمان استاندارد کشور‌های اسلامی هستیم و می‌توانیم کالایی که در آن پیشرو هستیم مبنای استاندارد مجموعه قرار دهیم و آن را صادر کنیم. باید استاندارد ما در این حوزه استاندارد مشترک کشور‌های اسلامی باشد. اگر تاخیر کنیم کشور‌های عقب‌ار خودشان را میرسانند و آن‌ها مبنای استاندارد خواهند شد که این می‌تواند به ضرر ما تمام شود.

شریعتی تصریح کرد: اگر جوانان ما دلسرد شوند نسبت به تولید گناه آن بر گردن ما خواهد بود و قطعا ظلم محسوب می‌شود. باید خلق دانشی به این اهمیت مورد توجه قرار بگیرد چرا که ممکن است سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد