ادامه پذیره‌نویسی‌‌ها در بورس کم‌عمق/ بازار سهام با وعده سبز نمی‌شود

ادامه پذیره‌نویسی‌‌ها در بورس کم‌عمق/ بازار سهام با وعده سبز نمی‌شود

شاخص کل بورس که روز گذشته کانال 1٫3 میلیون را پس گرفته بود در میانه بازار امروز با بیش از 8000 واحد ریزش در کانال یک میلیون و 296 هزار واحد قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس که روز گذشته شاخص 1٫3 میلیون واحدی را پس گرفته بود در میانه بازار امروز با بیش از 8000 واحد ریزش در کانال یک میلیون و 296 هزار واحد قرار گرفته است. فولاد، فملی، شپنا و شستا منفی‌ترین نمادهای بازار امروز تا به این لحظه هستند.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: روزهای گذشته سیگنال‌های مثبتی از بورس به گوش می‌رسید. 10 فرمان جدید برای کمک به بازار سرمایه اعلام شد و گروه خودرو نیز صف خرید بود. اما این شرایط تنها یک روز دوام داشت.

وی تصریح کرد: به نظر من مهمترین دلیل ریزش بازار امروز پذیره‌نویسی بیمه پردیس است. که با توجه به عمق کم بازار امروز را منفی کرد. در چنین شرایطی من دلیل این عرضه‌ها را متوجه نمی‌شوم. یا واقعا عمدی در کار است یا پذیره‌نویسی‌ها از قبل تایید شده و باید انجام شود.

عصاری اظهار کرد: در هفته گذشته پذیره‌نویسی کاریز منفی شد ولی ظاهرا هنوز برای پردیس پذیره‌نویسی انجام می‌شود که ضربه بزرگی بر بدنه نیمه جان بازار زده است.

این کارشناس بازار سهام گفت: در یک نگاه کلی به بازار می‌بینیم بورس با حمایت‌های لفظی و فرمان‌هایی که قبلا هم اتفاق افتاده بود رشد نخواهد کرد. بازار ما همچنان تشنه پول است و اگر میزان این تشنگی در هفته گذشته ایکس بود در این هفته دو ایکس است. اگر از بازار حمایت واقعی نشود بورس به خواب زمستانی بلندی فرو خواهد رفت.

وی تصریح کرد: امیدواریم حمایت مالی و نه کلامی از بازار انجام شود. ارزش معاملات باید به بالای 5 هزار میلیارد تومان برسد. در غیر این صورت اتفاق خاصی برای بازار نمی‌افتد و فقط شاهد آب شدن سرمایه مردم خواهیم بود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد