بورس بالاخره به روند منفی خود پایان داد؛ رشد 7 هزار واحدی شاخص کل

بورس بالاخره به روند منفی خود پایان داد؛ رشد 7 هزار واحدی شاخص کل

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد 7 هزار و 279 واحد، روی پله یک میلیون و 427 هزار واحدی قرار گرفت.

گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز بیست و نهم شهریور ماه در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و 588  واحد در ارتفاع یک میلیون و 422 هزار واحدی قرار گرفت.

در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد 7 هزار و 279 واحد، روی پله یک میلیون و 427 هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

  •  کاهش تخلفات در بورس با اجرای عرضه اولیه به «روش ترکیبی»

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم 3 هزار و 273 میلیارد تومان رسید. «فملی»، «مبین» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «کیمیاتک»، «برکت» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد یک هزار و 596 واحد، روی پله 432 هزار واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد 5 میلیارد و 10 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 273 میلیارد تومان رسید.

رشد 19 واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با رشد 19 واحد روی پله 21 هزار و 166 واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد 1 میلیارد و 730 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 168 میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فملی، مبین و فارس به ترتیب با 846.1، 503.63 و 499.95 واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. وامید، وصندوق و کاما، با 313.74، 255.33 و 154.29 واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های فجهان، آریا و وسپهر به ترتیب با 24.1، 17.89، 15.01، واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. بپاس، غضینو و زاگرس با 27.67، 16.84 و 8.74 واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ 3 میلیارد و 577 میلیون تومان به خود اختصاص داد. گروه شیمیایی و فلزات اساسی و مواد شیمیایی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.




بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های بکاب، لپارس و کیمیاتک بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کاما، وساغربی و غدام بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های فجهان، اتکای و کی بی سی بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های زفکا، مدیریت و افرا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فسبزوار، کیمیا تک و کمند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ددامح، کمند و کاما در بورس تهران داشتند. بازار با رنگ قرمز به کار خود پایان داد.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فجهان، اعتماد و توسن و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های مدیریت، اعتماد و دسانکو در فرا بورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کیان، کمند و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های پارند 2، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.



همچنین نماد‌های اراد 834، اراد 594 و اراد 474 بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و اعتماد 4 بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.



انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد