احتمال افزایش قیمت گوشت / قیمت گوشت در 14 مرداد 1400 (فهرست قیمت)

احتمال افزایش قیمت گوشت / قیمت گوشت در 14 مرداد 1400 (فهرست قیمت)

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافت. بر از فعالان بازار گوشت نیز نسبت به گرانی بیشتر این کالای اساسی هشدار داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت انواع گوشت قرمز در چهاردهم مرداد 1400 به شرح زیر است (بازار):

گوشت گران می‌شود

در همین رابطه، مهدی باقری، ريیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی مشهد گفت: منهای خشکسالی‌های اخیر و گرانی نهاده‌های دامی از آن جایی که در ماه‌های آینده امکان کاهش تولید دام بسیار متصور بوده و از طرفی هم واردات گوشت‌های خارجی که پیش از این باعث تعادل در بازار داخلی می‌شد نیز تعطیل شده، طبیعتا در دو ماه آینده باید منتظر گرانی‌های قابل توجهی در این بازار باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت بازار ثابت بوده و هیچ کمبود گوشتی وجود ندارد، ولی با توجه به مشکلات به‌وجود آمده از جمله وضعیت بد دام، گرانی نهاده‌ها و…، طبق پیش‌بینی‌های ما متاسفانه در ماه‌های آینده با روند افزایشی قیمت گوشت مواجه می‌شویم.

کشتار دام‌های مولد

ريیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی مشهد افزود: با توجه به گرانی نهاده‌های دامی و خشکسالی حادث شده، دامداران مجبور به کشتار دام‌های مولد هستند، چون نگهداشتن دام در حال حاضر هیچ توجیح اقتصادی ندارد، بنابراین، ترجیح می‌دهند که کشتار کنند.

وی ادامه داد: منهای خشکسالی‌های اخیر و گرانی نهاده‌های دامی از آن جایی که در ماه‌های آینده امکان کاهش تولید دام بسیار متصور بوده و از طرفی هم واردات گوشت‌های خارجی که پیش از این باعث تعادل در بازار داخلی می‌شد نیز تعطیل شده، طبیعتا در دو ماه آینده باید منتظر گرانی‌های قابل توجهی در این بازار باشیم.

گرانی گوشت در ماه محرم

وی در توضیح گرانی بازار گوشت با توجه به فرا رسیدن ماه محرم متذکر شد: در سال‌های پیش از این چند هفته مانده به ماه محرم متاسفانه برخی با خرید و احتکار دام برای استفاده در روزها و شب‌های ماه محرم بودند که با توجه به گرانی نهاده‌های دامی امسال این قضیه هیچ توجیح اقتصادی ندارد، ولی این گرانی‌ها به لحاظ تقاضا و مصرف بیشتر گوشت قرمز در این ماه بیشتر می‌شود (قدس آنلاین).

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد