چگونه شیرینی‌ عید را مدت بیشتری نگه داریم؟

چگونه شیرینی‌ عید را مدت بیشتری نگه داریم؟

سال نو نزدیک است و با افزایش سرسام آور قیمت‌ها بعید است کسی بتواند برای عید آجیل تهیه کند. حتی شاید به زحمت بتوان...

فرارو: سال نو نزدیک است و با افزایش سرسام آور قیمت‌ها بعید است کسی بتواند برای عید آجیل تهیه کند. حتی شاید به زحمت بتوان شیرینی و میوه برای پذیرایی از مهمان‌های نوروزی تهیه کرد. در چنین شرایطی بهتر نگهداری کردن از مواد غذایی برای پذیرایی از مهمانان یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها برای عید است.

در اینجا قصد داریم چند نکته برای ماندگاری بیشتر شیرینی‌های نوروزی به شما آموزش دهیم.

شیرینی‌ها به دو دسته خشک و تر تقسیم می‌شوند، اغلب خانواده‌ها ترجیح می‌دهند شیرینی خشک برای ایام نوروز تهیه کنند چراکه ماندگاری بیشتری دارد و می‌توانند برای مدت‌زمان بیشتری آن را نگهداری کنند اما راهکارهایی برای تازه ماندن شیرینی‌های خشک و تر وجود دارد.

چگونه شیرینی تر را بیشتر و باکیفیت‌تر نگه داریم؟

شیرینی‌های تر خیلی زود کیفیت خود را از دست می‌دهند چون رطوبت حاصل از خامه‌های لابه‌لای این نوع شیرینی به بخش‌های خشک شیرینی نفوذ می‌کند و لطافت آن را از بین می‌برد. بنابراین باید تلاش کرد راه نفوذ رطوبت بیشتر به داخل شیرینی‌های تر را گرفت. برای این کار کافی است شیرینی‌های تر را درون یک ظرف دربسته بگذارید. توجه داشته باشید ظرف شما باید کاملا کیپ باشد و راه نفوذ هوا به داخل آن وجود نداشته باشد. اگر چنین ظرفی ندارید می‌توانید شیرینی‌ها را درون یک ظرف دربسته ساده بگذارید، ظرف را داخل یک نایلون کنید، در نهایت در آن را به خوبی ببندید و داخل یخچال قرار دهید. این بهترین روش برای نگهداری شیرینی تر برای مدت طولانی‌تر مثلا حدود چهار یا پنج روز است. بعد از گذشت این مدت‌زمان شیرینی‌های تر کیفیت خود را کم‌کم از دست می‌دهند. بنابراین شاید بهتر باشد اگر قصد دارید شیرینی عید خود را مدت بیشتری نگهداری کنید به جای خریدن شیرینی تر، شیرینی‌ خشک که به شیرینی‌ نوروزی معروف است تهیه کنید.

نحوه نگهداری شیرینی خشک

ماموریت شما در نگهداری شیرینی‌های خشک برای مدت بیشتر، از همان لحظه اول که از جعبه خارج می‌شود آغاز می‌شود.

اکثر افراد دوست دارند شیرینی عید خود را به ظرف‌های مخصوص پذیرایی منتقل کنند، برای اینکه کیفیت شیرینی‌ها بعد از انتقال به ظرف جدید کم نشود بهتر است شیرینی‌ها را به صورت ردیف‌های به‌هم‌چسبیده داخل ظرف و در یک یا چند ردیف روی هم بچینید. روی هم چیدن شیرینی‌ها باعث می‌شود هوای کمتری به داخل شیرینی‌ نفوذ کند و کیفیت خود را دیرتر از دست بدهد. اگر نگران به هم چسبیدن و خرد شدن شیرینی‌ها هستید می‌توانید روی هر ردیف یک لایه کاغذ روغنی یا همان کاغذ قنادی بگذارید.

بعد از چیدن شیرینی‌ها داخل ظرف باید به سرعت روی آن را سلفون بپیچید تا از ورود هوا به داخل ظرف جلوگیری شود.

بهترین دما برای نگهداری شیرینی از هر نوعی دمای خشک و سرد است. بنابراین بعد از چیدن و سلفون‌کشی روی شیرینی‌ها بهتر است ظرف شیرینی را در یخچال بگذارید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که شیرینی باید در طبقه‌ای از یخچال قرار گیرد که غذا یا سبزیجات بودار نظیر سیر یا پیاز کنار آن نباشد چون به راحتی می‌تواند بوی آنها را به خود جذب کند.

علاوه بر گذاشتن شیرینی داخل یخچال می‌توانید شیرینی‌ها را با سلفون بیشتری بپوشانید، داخل یک نایلون کنید، در آن را محکم ببندید و ظرف شیرینی را داخل فریزر قرار دهید. شیرینی‌ها را در طبقه‌ای از فریزر قرار دهید که سبزیجات در آن نباشد.

با این روش در صورتی که راه نفوذ هوا به داخل ظرف شیرینی را کاملا مسدود کرده باشید می‌توانید شیرینی خشک خود را به مدت یک ماه در فریزر به صورت کاملا تازه و باکیفیت حفظ کنید.

ضمنا به خاطر داشته باشید که قرار دادن شیرینی‌ها برای مدت طولانی در معرض آفتاب کیفیت آنها را به شدت کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد