قیمت گوشت به 130 هزار تومان رسید

قیمت گوشت به 130 هزار تومان رسید

ريیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه به 130 هزار تومان رسیده است، گفت: اگر دولت بتواند بازار مرغ را ساماندهی کند، این مساله روی بازار گوشت تاثیر می‌گذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی‌اصغر ملکی درباره آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر قیمت گوشت قرمز در بازار رو به افزایش بوده است، گفت: در حال حاضر مغازه‌داران هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را 115 تا 119 هزار تومان خریداری و آن را به قیمت 130 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کنند.

ملکی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید وضعیت بازار در روزهای آینده به چه صورت باشد؟، افزود: معمولا همه ساله در اسفند ماه با افزایش قیمت گوشت قرمز مواجه هستیم و در چنین فصلی این امر طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه مسيولان عنوان کردند در حال ساماندهی بازار مرغ هستند، تصریح کرد: اگر مسيولان بتوانند بازار مرغ را ساماندهی کنند و قیمت آن را به نرخ مصوب برسانند این مسيله یقینا روی قیمت گوشت قرمز نیز تاثیر می‌گذارد.

ريیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه خیلی از دامداران دام‌های خود را نگه داشته‌اند تا در اسفندماه آنها را با قیمت بالاتر به بازار عرضه کنند، گفت: البته این دامداران نیز حق دارند چرا که قیمت علوفه بسیار افزایش پیدا کرده و در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم جو بین 5 هزار تا 5 هزار و 500 تومان است.

ملکی درباره اینکه آیا قاچاق نیز بر روی این افزایش قیمت موثر بوده است؟ گفت: قاچاق دام بسیار محدود شده است چرا که مناطق غرب کشور هم اکنون به خاطر سرما و بارش برف صعب‌العبور هستند ضمن اینکه مرزبانی نیز نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا مانع خروج دام از کشور شود و همچنین کاهش قیمت دلار طی هفته‌های اخیر انگیزه را برای قاچاق کاهش داده است.

مطالعه بیشتر: اختلال در حمل و نقل گوشت/ مردم برای خرید گوشت عجله نکنند

 

منبع: مهر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد