کدام سیگنال‌ها شاخص را منفی کرد؟/ افت قیمت در نمادهای کوچک بازار

کدام سیگنال‌ها شاخص را منفی کرد؟/ افت قیمت در نمادهای کوچک بازار

امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس با هزار واحد منفی در محدوده 416 هزار واحد قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس با هزار واحد منفی در محدوده 416 هزار واحد قرار گرفته است. ریزش و روند منفی شاخص هم‌وزن امروز از شاخص کل پیشی گرفته و با 1600 واحد افت در محدوده 400 هزار واحد قرار گرفت.

در نیم ساعت ابتدایی آغاز به کار بازار امروز ارزش معاملات بورس در محدوده 500 میلیارد تومان بود. همچنین نمادهای فارس، کالا و فولاد هم امروز بیشترین تاثیر منفی را در روند بازار گذاشتند.

پربیننده‌ترین نمادها امروز کالا، فسبزوار و برکت هستند و تا این لحظه از بازار بیشترین حجم تراکنش برای نمادهای خساپا، خودرو و کمند ثبت شده است.

امروز بیشتر نمادهای بازار با افت قیمت همراه شدند. بر خلاف انتظارها گروه پالایشی و پتروشیمی هم دیروز و امروز با افت قیمت و با عرضه رو به رو شدند.

علاوه بر تحرکات منفی شاخص کل و گروه‌های بزرگ، نمادهای کوچک بازار هم امروز با افت قیمت همراه شدند.

به نظر میامروز در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل بورس با هزار واحد منفی در محدوده 416 هزار واحد قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد دلیل افت بازار در روزهای گدشته سیگنال‌های منفی ريیس جدید بانک مرکزی در رابطه با کنترل نرخ دلار باشد. همچنین مذاکرات برجام هم عامل مهم دیگری است که شوک زیادی را به بازار وارد کرده است.

دیروز هم خبر خداحافظی ريیس سازمان بورس سیگنال منفی دیگری را به بازار داد و بعد از کشف ماینرها در ساختمان شرکت بورس این دومین شوکی است که نهاد ناظر به سهامداران وارد کرده است.

البته هنوز وزیر اقتصاد هم سیاست خود را در زمینه انتشار اوراق و مشخص کرده نرخ بهره بانکی مشخص نکرده است و مقدار زیادی از نقدینگی در حال حاضر سرگردان هستند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد