ارايه پیشنهاد افزایش تعرفه برق در پیک بحرانی

ارايه پیشنهاد افزایش تعرفه برق در پیک بحرانی

مدیر عامل توانیر از ارايه پیشنهاد افزایش تعرفه پیک بحرانی به هیيت دولت برای گروهی از مصرف کنندگان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، متولی زاده مدیر عامل توانیر در اولین پویش هر هفته الف_ب ایران که در توانیر برگزار شد، گفت: با بهره برداری از 5 طرح بزرگ توزیع برق کشور در قالب 8 هزار و 142 پروژه توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق آغاز می‌شود.

او ادامه: از زمان شروع این طرح، مشترکان برق با ما همکاری خوبی داشتند که امیدواریم با نزدیک شدن به تابستان، این همکاری افزایش یافته و ادامه دار باشد.

متولی زاده اضافه کرد: با وجود شرایط کرونایی که مردم بیشتر در خانه‌ها هستند، اما از زمان اجرای طرح برق امید، تاکنون 6 درصد نسبت به سال گذشته از تعداد مشترکان پرمصرف کاسته شده است.

متولی زاده با بیان اینکه وسایل سرمایشی 30 تا 40 درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: کاهش مدت زمان استفاده از وسایل سرمایشی و تنظیم مناسب دمای این وسایل در منازل، می‌تواند به کاهش چشمگیر مصرف برق کمک کند.

مدیر عامل توانیر گفت: عبور از تابستان 1400 یکی از برنامه‌های ما است که از امروز برای جلوگیری از خاموشی در حال اجرا است.

او بیان کرد: همچنین پیشنهاد تعرفه شرایط بحرانی برق در شرایط خاص به هیيت دولت ارايه شده است که در صورت تصویب، اجرا خواهد شد.

متولی زاده با اشاره به اجرایی شدن این طرح گفت: گروهی از مصرف‌کنندگان که از نظر تعداد کمتر از یک درصد هستند، سهم زیادی از مصرف برق در پیک را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیر عامل توانیر بیان کرد: تعرفه برق این گروه که عمدتا در بخش صنایع جانمایی شده‌اند، حدود 3 برابر قیمت فعلی برق خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح بالغ بر یک هزار و 200 مگاوات از میزان مصرف ساعات اوج بحرانی مصرف کشور کاسته شود و از افزون بر 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید که در شرایط حاضر تامین آن بسیار مشکل است، جلوگیری به عمل آید.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد