پیشگیری از ریسک‌های ناشی از تخلفات احتمالی با احراز هویت

پیشگیری از ریسک‌های ناشی از تخلفات احتمالی با احراز هویت

کارشناس بازار سرمایه گفت: باید در نظر داشت که این فرایند مطابق رویه‌های مدون و از پیش تعریف شده، تنها برای یک‌بار انجام می‌شود و نتایج آن برای تمام ارکان بازار سرمایه و نهاد‌های مربوطه قابل استفاده بوده و از ریسک‌های ناشی از خطا‌های انسانی و تخلفات احتمالی پیشگیری می‌کند.

به گزارش بورس نیوز، محمودرضا الهی فرد، درباره فرایند احراز هویت الکترونیکی اظهار کرد: ممکن است این‌گونه به‌نظر برسد که فرایند احراز هویت الکترونیکی برای برخی افراد سخت باشد، اما باید در نظر داشت که این فرایند مطابق رویه‌های مدون و از پیش تعریف شده، تنها برای یک‌بار انجام می‌شود و نتایج آن برای تمام ارکان بازار سرمایه و نهاد‌های مربوطه قابل استفاده است و از ریسک‌های ناشی از خطا‌های انسانی و تخلفات احتمالی پیشگیری می‌کند.


  • بیشتر بخوانید: رشد بیش از 123 هزار نفری سجامی ها برای احراز هویت

وی با توجه به اینکه رویه‌های انجام‌کار احراز هویت الکترونیکی، از قبل مشخص و مدون شده، افزود: نهاد‌های مالی نیز در صورت تجهیز امکانات و فراهم آوردن شرایط لازم می‌توانند مجوز انجام این کار را دریافت و اقدام به احراز هویت الکترونیکی مشتریان کنند. این موضوع به افزایش تعداد مراکز احراز هویت الکترونیکی و تسهیل کار مشتریان منجر می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه درباره رویه احراز هویت سرمایه‌گذاران خارج کشور برای ورود به بازار سرمایه ایران بیان کرد: با توجه به ضرورت احراز هویت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم سایر کشورها، این فرایند در حال حاضر مستلزم صرف زمان و هزینه بالایی است. طبیعی است با فراهم‌سازی بستر‌های تکنولوژیک و همچنین مقررات لازم، احراز هویت الکترونیکی برای آن‌ها مسیر می‌شود و به تسهیل این فرایند و درنتیجه به جذب بیشتر شمار سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور، می‌انجامد.

الهی فرد گفت: احراز هویت الکترونیکی، به گسترش مرز‌های جغرافیایی بازار سرمایه ایران منجر می‌شود و این موضوع توسعه بازار و درنتیجه عمق‌بخشی به آن را در پی خواهد داشت.

وی مزیت‌های احراز هویت الکترونیکی را برشمرد و ادامه داد: افزون بر توسعه مرز‌های جغرافیایی بازار سرمایه، می‌‎توان به استفاده از این موضوع در برگزاری مجامع شرکت‌ها به‌صورت غیرحضوری اشاره کرد. احراز هویت الکترونیکی، تمامی الزامات مربوط به احراز هویت و اعمال رای سهامداران در مجامع را به خوبی پوشش داده است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد