برای خرید واحد 30 متری چقدر پول بدهیم؟

برای خرید واحد 30 متری چقدر پول بدهیم؟

یک نهاد مسيول، مجوز ساخت مسکن با مساحت 30 تا 35 متری را در تهران صادر کرده است. اما برای خرید این واحدها چقدر باید...

اتاق تولید «ضوابط خاص» برای ساخت‌وسازهای شهر تهران -کمیسیون ماده پنج- اخیرا مجوز ساخت مسکن با مساحت 30 تا 35 مترمربع را در بافت فرسوده تهران صادر کرد.

 اجرای این طرح می‌‌تواند زمینه‌‌ساز ساخت حدود 25 هزار واحد مسکونی حدود 30 مترمربعی در مناطق نیمه جنوبی شهر شود.

برای خرید واحدهای 30 متری چقدر باید هزینه کرد؟

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت خرید مسکن در تهران حدود 40 میلیون تومان اعلام شده است.

باتوجه به این عدد هر خریدار برای تهیه این واحدهای 30 متری باید حدود یک میلیارد و 200 هزار تومان پرداخت کند.

برای خرید یک خانه 30 متری چند سال کار کنیم؟

در سال جاری حداقل حقوق کارگران پنج میلیون و 600 تا پنج میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است. یک فرد با این مبلغ حقوق حدود 214 ماه معادل 17 سال برای خرید یک خانه 30 متری باید بدون وقفه کار کند.

محتوای این طرح، نشان می‌‌دهد در قالب ضوابطی خاص، دو خط قرمز برای مسکونی‌‌سازی در بافت‌های فرسوده شهر تهران پاک شده است. یکی ناظر بر تامین حداقل پارکینگ ساختمان‌ها و دیگری مربوط به سقف تعداد طبقات (تراکم ساختمانی) در زمین‌‌هایی با قواره کوچک و خیلی کوچک است.

این ضوابط ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده تهران است که مساحت آن به بیش از چهارهزار و 400 هکتار می‌‌رسد. این بافت در همه مناطق پراکنده است؛ اما عمده آنها در 10منطقه نیمه‌جنوبی شهر شامل مناطق 10 تا 19 واقع شده است.

پیش‌بینی بازار و قیمت مسکن

میثم مهرپور، کارشناس مسکن در مورد چالش‌های بازار مسکن گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که هم با مشکل کاهش عرضه مسکن و هم مشکل خانه‌های خالی مواجه است. تقاضا برای مسکن وجود دارد و از طرفی خانه‌های مازادی وجود دارد که با این تقاضاها متناسب نیست. دولت برای حل این عدم تعادل، علاوه بر افزایش تولید باید این تناسب را نیز بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.

او درمورد پیش‌بینی خود از این بازار گفت: در حوزه مسکن حداقل افزایش قیمتی متناسب با تورم عمومی پیش‌بینی می‌شود. ولی بعید است تا پایان سال شاهد جهش قیمتی باشیم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد