علت کاهش مبلغ افزایش سرمایه پیشنهادی کرمان توسط سازمان بورس چه بود؟

علت کاهش مبلغ افزایش سرمایه پیشنهادی کرمان توسط سازمان بورس چه بود؟

مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان در نوبت دوم با حضور سهامداران ریاست آقای احمدی برگزار گردید. گزارش جامع و کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان در نوبت دوم با حضور سهامداران ریاست آقای احمدی برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارايه شد:

 
ترکیب سرمایه گذاری ها:

ترکیب سرمایه گذاری‌های شرکت برا ساس صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 31 خرداد 99:

 
ترکیب سرمایه گذاری‌های شرکت به تفکیک سرمایه گذاری‌های مدیریتی و غیرمدیریتی:
 
 
همانطور که در جدول بالا مشخص است بیشتر دارایی‌های شرکت، (98.53 درصد) را سهام مدیریتی تشکیل می‌دهد.
ارزش خالص دارایی‌های هر سهم (NAV) بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 31 خرداد 99 به ازای هر سهم 2.546 ریال می‌باشد
هدف شرکت سرمایه گذاری توسعه عمران کرمان از افزایش سرمایه استفاده از ظرفیت‌های ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، در خصوص افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ثابت و اصلاح ساختار مالی بوده که منجر به افزایش دارایی ها، حقوق مالکانه و ارايه تصویر مطلوب تری از وضعیت مالی شرکت می‌گردد.
مبلغ افزایش سرمایه پیشنهادی و محل تامین آن:

با توجه به برنامه ارايه شده، شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 1.110.300 میلیون ریال به مبلغ 51.930.673 میلیون ریال معادل 4.577 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش دهد تا از معافیت‌های مالیاتی مقرر در ماده 141 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی استفاده نماید.

فعالیت‌های انجام شده در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت:


• در فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌های مجموعا 17 شرکت فرعی و وابسته مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته اند؛
• گستره جغرافیایی فرآیند تجدید ارزیابی در 8 استان شامل گیلان، مرکزی، آذرباییجان غربی، یزد، مازندران، خراسان رضوی، کرمان و منطقه آزاد کیش بوده است؛
• با ارايه مدارک و مستندات لازم به کارشناسان رسمی دادگستری، مجموعا بیش از 55 جلد گزارش کارشناسی ارزیابی دارایی‌ها شامل تعیین قیمت پایه سهام، زمین و ساختمان، ماشین آلات، تاسیسات و امتیازات صنعتی به رشته تحریر درآمده است؛
• مجموع ارزش دارایی‌های کارشناسی شده بیش از 53 هزار میلیارد تومان و خالص ارزش دارایی‌ها پس از کسر بدهی بیش از 32 هزار میلیارد تومان بوده است.

سوالات مطرح شده در مجمع:

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران دارد؟

با توجه به مصوبه مجمع فوق العاده 13 آبان 1398، در تکالیف 3 موضوع: افزایش سرمایه از محل سود انباشته، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران در دستور کار شرکت قرار گرفت، 2 مرحله اول انجام شده و شرکت تصمیم دارد تکلیف سوم یعنی افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران را نیز به انجام برساند.


علت کاهش مبلغ افزایش سرمایه پیشنهادی شرکت توسط سازمان بورس چه بوده است؟

قیمت گذاری بخشی از سرمایه گذاری‌ها مبتنی بر میانگین وزنی تابلو بورس بوده و به علت کاهش عمومی قیمت‌ها در بازار بورس، این تفاوت مربوط به ارزش شرکت در تاریخ گزارش دهی و تاریخ بررسی سازمان بورس می‌باشد.


شرکت آرین ماهتاب گستر چه زمانی به بورس عرضه می‌شود؟

عرضه این شرکت و شرکت‌های زیر مجموعه آرین ماهتاب گستر در دستور کار قرار دارد، چنانچه تکلیف بدهی‌های این شرکت مشخص شود، ورود به بازار سرمایه برای شرکت تسهیل خواهد شد.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 1.110.300 میلیون ریال به مبلغ 42.620.178 میلیون ریال (معادل 3739 درصد) از محل مازاد تجدید ارزیاب دارایی‌ها (طبقه سرمایه گذاری‌های بلند مدت) مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد