افزایش 2برابری قیمت سیب‌زمینی در یک سال

افزایش 2برابری قیمت سیب‌زمینی در یک سال

میانگین قیمت انواع میوه در میادین میوه‌وتره‌بار تهران در اول آذر 1400، نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 37 درصد و میانگین قیمت سبزی و صیفی نیز در این بازه زمانی 26 درصد رشد داشته است.

روزنامه همشهری نوشت: نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نشان می‌دهد در یک‌سال گذشته، به‌ترتیب خیار با 7.5درصد، پرتقال با 8.5درصد و پیاز با 11درصد، کمترین افزایش قیمت را در میادین میوه‌وتره‌بار دارند و بعد از آنها، به‌ترتیب گوجه فرنگی، کدوی مسمایی و لوبیا سبز، افزایش قیمت پایینی داشته‌اند. طی این مدت، بادمجان با بیش از 2برابر، سبزی‌های برگی و همچنین سیب زمینی با نزدیک به 2برابر، به‌ترتیب بیشترین افزایش قیمت را در میادین میوه‌وتره‌بار داشته‌اند و بعد از آنها، به‌ترتیب موز، کدو حلوایی و سیب‌زرد افزایش قیمت بالایی را تجربه کرده‌اند.

گزارش‌های آماری منتشر شده نشان می‌دهد امسال قیمت محصولات کشاورزی افزایش قابل ملاحظه‌ای را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.

جدیدترین گزارش مرکز آمار از متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی نیز گرانی 2برابری سیب‌زمینی را تایید کرده است. بر اساس این گزارش در تابستان امسال، در بخش سبزیجات، سیب‌زمینی نسبت به‌مدت زمان مشابه سال قبل تورم 90/2‌درصدی داشته است. براساس این گزارش، هندوانه با 124.4و خربزه با 135.3درصد افزایش قیمت در میان محصولات جالیزی گران‌شده طی امسال هستند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد