افزایش 80 درصدی سودآوری "کرماشا"

افزایش 80 درصدی سودآوری "کرماشا"

متوسط نرخ فروش اوره داخلی و صادراتی شرکت در سال گذشته به ترتیب معادل 33.1 و 41.7 میلیون ریال بوده است.

خواندن 2 دقیقه

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی کرمانشاه در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال گذشته، سود خالص 12 هزار و 432 میلیارد ریالی را محقق کرده که 80 درصد بیشتر از سال مالی قبل از آن محسوب می‌شود.

رشد نرخ فروش محصول اصلی شرکت یعنی اوره که منجر به رشد حاشیه سود عملیاتی شرکت به 65 درصد شده را می‌توان عامل اصلی رشد سودآوری شرکت عنوان کرد.

درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال گذشته با 71 درصد رشد به 24 هزار میلیارد ریال رسیده است.
مقادیر فروش شرکت که عمدتا مربوط به محصول اوره بوده، به 645 هزار تن رسیده و برای سال جاری نیز فروش 663 هزار تن محصول پیش‌بینی شده است.

متوسط نرخ فروش اوره داخلی و صادراتی شرکت در سال گذشته به ترتیب معادل 33.1 و 41.7 میلیون ریال بوده که این دو نرخ در حال حاضر به ترتیب معادل 46 و 67 میلیون ریال به ازای هر تن بوده که نشان دهنده پتانسیل رشد مجدد سودآوری شرکت را در سال جاری دارد.

هزینه‌های تولید شرکت در سال گذشته به 8 هزار و 169 میلیارد ریال شامل 4.740 میلیارد ریال خرید و مصرف گاز طبیعی بوده که نرخ خرید و مصرف گاز طبیعی در سال گذشته به ازای هر متر مکعب معادل 16 هزار و 163 ریال بوده است.

در بخش سایر هزینه‌های غیرعملیاتی، مبلغ 2.419 میلیارد ریال لحاظ شده که 404 درصد بیشتر از مبلغ سال قبل از آن است. شرکت از این بابت توضیحی ارايه نداده است.

همانند سال گذشته، هزینه مالیات بر درآمد شرکت، صفر منظور شده است.


در نمودار روند درآمدزایی و سودآوری شرکت پتروشیمی کرمانشاه ارايه شده و همان گونه که در نمودار نیز مشخص است، در سه فصل اخیر شاهد ثبات نسبی سودآوری شرکت هستیم.


  • بیشتر بخوانید:
"کرماشا" در هشتم خرداد به مجمع می‌رود

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد