محدودیت‌های برقی کارخانجات سیمان رفع شد؟

محدودیت‌های برقی کارخانجات سیمان رفع شد؟

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، با رفع برخی محدودیت‌های تولید سیمان بهانه از دست کسانی که قیمت این محصول را بالا برده بودند، گرفته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اقداماتی برای رفع محدودیت کارخانه‌های سیمان گفت: خوشبختانه در 10 روز گذشته توانستیم بیش از 70 درصد محدودیت‌های شبانه و 30 درصد محدودیت‌های روزانه را رفع کنیم.

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: با هماهنگی‌ای که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، کارخانه‌هایی که سیمان خود را در بورس عرضه کرده بودند در اولویت رفع محدودیت تامین برق قرار گرفتند.

وی گفت: هرچند بارها، هم از طرف انجمن سیمان و هم از طرف وزارت صمت نقش محدودیت‌ها در افزایش قیمت رد شده بود ولی الان می‌توان گفت این بهانه هم از دست کسانی که قیمت سیمان را بالا برده بودند گرفته شد (مهر).

سیمان کیسه‌ای 65 تا 70 هزار تومان

با وجود آنکه مسيولان وزارت صمت گفته‌اند قیمت سیمان به پاکتی 40 هزار تومان رسیده است، در بازار خبری از چنین نرخ‌هایی نیست و در تهران سیمان به نرخ کمتر از 65 هزار تومان، پیدا نمی‌شود.

در روزهای اخیر نیز برخی رسانه‌ها از جمله رسانه ملی با آب و تاب از زبان اسدالله کشاورز، معاون وزیر صمت اعلام کردند که قیمت سیمان در بازار کاهش یافته و به 40 هزار تومان رسیده است. اما سازندگان می‌گویند خبری از این نرخ‌ها نیست.

ایرج رهبر، نايب‌ريیس انجمن انبوه‌سازان تهران با انتقاد از ورود سیمان به بورس کالا گفت: معدودی از افراد در گلوگاه بورس نشسته‌اند و طی هماهنگی با یکدیگر نرخ سیمان را تعیین می‌کنند. قرار بود با عرضه سیمان در بورس، قیمت‌ها کاهش پیدا کند اما در حال حاضر کیسه‌ای 65 تا 70 هزار تومان به دست سازندگان می‌رسد. همین وضعیت را هم زمانی که فولاد در بورس عرضه شد داشتیم. این در حالی است که کارخانجات از برق و گاز ارزان قیمت استفاده می‌کنند و باید تلاش کنند تا مستقیما کالا را به دست مصرف‌کننده نهایی برسانند. اما هم‌اکنون دلالان تعیین کننده نرخ‌ها هستند.

مطالعه متن کامل گزارش سیمان 40 هزار تومانی کجاست؟ پیشنهاد می‌شود.

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد