کاهش قیمت برنج در روزهای آینده

کاهش قیمت برنج در روزهای آینده

قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود 15 هزار تومان کاهش یافته و قیمت این محصول در روزهای آینده دوباره کاهش می یاید.

بورس نیوز: قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار کرد: قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود 15 هزار تومان کاهش یافته و قیمت این محصول در روز‌های آینده دوباره کاهش می‌یاید.

وی افزود: قیمت برنج ایرانی در حال حاضر 70 تا 110 هزار تومان به فروش می‌رسد که با توجه به افزایش تولید برنج در سال جاری و وجود حجم زیادی برنج در انبار‌ها پیش بینی ادامه کاهش قیمت وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: هرساله به مدت 5 ماه (ایام برداشت محصول) واردات برنج خارجی برای حمایت از برنج ایرانی ممنوع می‌شد که عدم اعمال ممنوعیت در سال جاری و عرضه بیشتر این محصول در بازار به روند کاهش قیت برنج کمک کرد و از سود جویی‌ها جلوگیری به عمل آورد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه برنج ایرانی قیمت بالایی دارد و سه برابر برنج خارجی است عملا رقیبی برای برنج ایرانی حساب نمی‌شود.

حسنی گفت: افزایش قیمت برنج ایرانی در سال جاری در 100 سال اخیر بی سابقه بود و طبیعی بود که روند افزایشی متوقف شود و کاهش قیمت جای آن را بگیرد به ویژه آنکه اکنون فصل برداشت برنج است و به طور معمول در این مدت قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان کرد: قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود 15 هزار تومان کاهش یافته و قیمت این محصول در روزهای آینده دوباره کاهش می یاید.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد