ایلان ماسک، جف بزوس را مسخره کرد

ایلان ماسک، جف بزوس را مسخره کرد

ريیس موسسه تسلا روز دوشنبه در واکنش به تويیت جف بزوس یک صورتک (ایموجی) مدال نقره فرستاد.

برترین‌ها: ایلان ماسک در حال حاضر ثروتمندترین فرد روی زمین است ومی‌خواهد دومین فرد ثروتمند جهان هم آن را بداند.

ريیس موسسه تسلا روز دوشنبه در واکنش به تويیت جف بزوس یک صورتک (ایموجی) مدال نقره فرستاد. ایلان ماسک جف بزوس را در مسابقه ثروتمندترین فرد جهان پشت سر گذاشته است.

بنا به شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ثروت شخصی ماسک با افزایش چشمگیر بهای سهام موسسه «اسپیس اکس» به 222 میلیارد دلار رسید. ثروت شخصی بزوس 191 میلیارد دلار برآورد شده است.

ظاهرا حرکت تمسخرآمیز ماسک در واکنش به اظهارنظر بزوس در مورد مقاله ای است که در سال 1999 با انتقاد از آمازون پیش‌بینی کرده بوده این غول تجارت اینترنتی سقوط خواهد کرد. این مقاله با توصیف بزوس به عنوان «تنها یک دلال دیگر» گفته است که این نظریه که او «پیش‌کسوت یک الگوی تجارتی جدید بوده مسخره است.»

این مقاله از آزمایش زمان پیروز بیرون نیامد. بزوس یکشنبه شب در اشاره به این نکته در تويیتی نوشت: «گوش بدهید و شفاف باشید اما اجازه ندهید کسی به شما بگوید چه کسی هستید. امروز آمازون یکی از موفق ترین شرکت های جهان است که در دو صنعت کاملا مجزا انقلاب کرده است.»

هرچند بسیاری از جمله «رید هیستینگز» یکی از مدیران عامل «نتفلیکس» واکنشی مثبت به تويیت بزوس نشان داده و حتی او را ستایش کرده اما عکس‌العمل ماسک بیشترین انعکاس را برانگیخته است. در واقع  شکلک (مدال نقره) او بیش از تويیت بزوس «مورد پسند» قرار گرفته و به اشتراک گذاشته شده است. 

ایلان ماسک در اوایل سال جاری از جف بزوس جلو زده و در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار گرفت. تنها روز جمعه و در یک روز ماسک با توافق با سرمایه گذاران، ارزش موسسه اسپیس اکس را تا بیش از 100 میلیارد دلار افزایش داد و  9 میلیارد دلار دیگر به ثروتش اندوخت. 

این نخستین باری نیست که ماسک یک مدال نقره مجازی به بزوس می‌دهد. بنیانگذار اسپیس اکس پس از پیشی گرفتن از ثروت ريیس آمازون در ایمیلی شادمانه به مجله «فوربز» به مزاح گفت، می‌خواهد برای بزوس یک مدال نقره بفرستد.

ماسک در ماه سپتامبر در ایمیلی کوتاه به نشریه فوربز نوشت: «من یک مجسمه عظیم شماره «2» را همراه با یک مدال نقره برای جفری بی می‌فرستم.»

این دو رقیب در ماه‌های اخیر در فهرست ثروتمندترین افراد جهان جابجا شده و همچنان در مسابقه تغییرات انقلابی در صنایع فضایی هستند. در گذشته هم علنا با یکدیگر درگیر شده و ماسک، بزوس را برای راه‌اندازی موسسه سفرهای فضایی «بلو اوریجین» یک «مقلد» خواند.

سال گذشته نیز موسسه آمازون با خریداری یک شرکت تازه کار برای تولید خودروهای برقی خودکار با شرکت تسلای ماسک به رقابت برخاست.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد