طلا و سکه ارزان شد؟ / قیمت دلار و یورو چند است؟

طلا و سکه ارزان شد؟ / قیمت دلار و یورو چند است؟

قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند نزولی داشتند. اما قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی روند نسبتا با ثباتی را ثبت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند کاهشی داشتند و هرکدام حدود نیم درصد کاهش قیمت داشتند.

با صعود اونس طلا به بالای 1800 دلار پس از سیگنال بانک مرکزی آمریکا درباره احتمال سه دور افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی، موج جدیدی از خوش‌بینی در بازار طلا به وجود آمده است.

اگرچه بعضی از تحلیلگران پتانسیل صعود قیمت طلا در کوتاه مدت را مشاهده می‌کنند اما همچنین فرصت فروش در زمان صعود قیمت‌ها را هم می‌بینند زیرا این فلز ارزشمند نهایتا با موانع افزایش نرخ بهره در سال 2022 مواجه می‌شود.

کریس وکیو، استراتژیست ارشد بازار وب سایت دیلی فارکس در این باره اظهار کرد: دلار ضعیفتر و بازده واقعی پایینتر اوراق قرضه کمک می کند قیمت طلا بالاتر رود. با این حال وی خاطرنشان کرد اگر طلا بالای قیمت 1835 دلار را بشکند، این صعود فرصتی برای فروش است.

تحلیلگران پتانسیل تغییر پایدارتری در این فلز ارزشمند را انتظار دارند. دارین نیوسام، رییس شرکت “دارین نیوسام آنالایز” اظهار کرد: با وجود لحن موافق بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره، دلار نمی تواند به بالاتر از رکورد بالایی که در نوامبر داشت صعود کند.

نرخ‌ها شاید بالا بروند اما به صورت پلکانی افزایش پیدا می کنند. نگاهی به نمودارها نشان می دهد دلار فعلا به سقف رسیده و طلا فرصت خواهد یافت به سطح بالاتری صعود کند. وی در ادامه افزود: افزایش تنشهای ژيوپلیتیکی میان روسیه و اوکراین هم تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن در کوتاه مدت را تقویت می کند. در شرایط ابهام، سرمایه گذاران ترجیح می دهند طلا نگهداری کنند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر معادل 69 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. دو نفر معادل 13 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل 19 درصد نظر خنثی داشتند.

در این بین، 1027 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها، 593 نفر معادل 58 درصد به افزایش قیمت طلا و 263 نفر معادل 26 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که 171 نفر معادل 17 درصد نظری نداشتند.

اونس جهانی در بلند مدت

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره اخبار منتشر شده گفت: سیاست‌‎های مالی آمریکا در چند وقت گذشته و برای ماه‌های آینده کنترل و افزایش ارزش دلار است. همین مساله موجب می‌شود اونس جهانی و حتی قیمت نفت افزایش زیادی نداشته باشند.

علی طباطبایی بر این اعتقاد است که با توجه به شرایطی که وجود دارد، اونس جهانی در بلند مدت با شیب کم روند نزولی دارد. نرخ تورم آمریکا در چند ماه آینده برای مشخص شدن مسیر طلای جهانی اهمیت دارد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی مسیر اونس جهانی / طلا گران می‌شود؟
قیمت دلار و یورو

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی قیمت دلار امروز شنبه 27 آذر با 14 تومان افزایش، 27,431 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 27,442 تومان بیشترین قیمت و 27,406 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به 27421 تومان رسید.

قیمت اونس جهانی طلا امروز شنبه 27 آذر 1400 در بالاترین با کمی کاهش نرخ 1799 دلار و در پایین‌ترین قیمت 1796 دلار اعلام شد. قیمت طلا 18 عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و 299 هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و 297 ثبت شده است.

قیمت سکه امروز با روندی افزایشی به 13 میلیون و 140 هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و 850 هزار تومان ثبت شد.

قیمت درهم ثابت ماند

قیمت درهم از روز پنجشنبه هفته گذشته با 8 هزار و 260 تومان بسته شد. درهم در ابتدای معاملات نقدی امروز هم با همین قیمت معامله شد و تغییری نکرد.

آخرین اخبار بازار طلا و ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد