برنامه دولت برای پرداخت یارانه سال بعد مشخص شد

برنامه دولت برای پرداخت یارانه سال بعد مشخص شد

ريیس سازمان برنامه و بودجه در اظهاراتی گفته، به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

 ريیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تصمیم گیری برای ادامه دار بودن پرداخت یارانه 400 هزار تومانی یا ارايه کالابرگ در لایحه بودجه 1402 اظهار کرده، هنوز به این مرحله نرسیده ایم. فعلا کار بر روی منابع و مصارف در حال انجام است. باید درآمد ها و منابع و حقوق ها و غیره مشخص شود. بحث یارانه ها در تبصره 14  مورد بررسی قرار می گیرد و هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

به گفته مسعود میرکاظمی، به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

ريیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در لایحه بودجه 1402 کالابرگ منتفی می‌شود و یارانه نقدی 400 هزار تومانی ادامه دارد به برنا گفته، بر روی سامانه باید کار شود و سامانه آمادگی پیدا کند و به شکل نمونه در یک استان و یا شهری اجرایی شود، اگر موفقیت آمیز باشد و مردم استقبال کنند حتما در لایحه بودجه 1402 لحاظ خواهد شد.

پس از حذف ارز 4200 تومانی از کالاهای اساسی در ماه اردیبشهت، دولت وعده داد که با جایگزینی کالابرگ الکترونیکی افزایش قیمت ناشی از حذف ارز دولتی را جبران خواهد کرد. بر این اساس قرار شد تا جایگزینی کالابرگ الکترونیکی یارانه معیشتی 300 و 400 هزار تومانی به 9 دهک درآمدی پرداخت شود.

طبق اعلام اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر فرد و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر فرد به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است، محسن زنگنه، نایب‌ريیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس 11 مهرماه امسال گفته بود که یارانه نقدی جایگزین ارز ترجیحی است و ارايه کالابرگ منتفی شده، چون زیرساخت آن وجود ندارد و دیگر تاثیر هم ندارد. اما معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری اخیر خود این موضوع را رد کرد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد