رکود کم سابقه در تجارت آمریکا

رکود کم سابقه در تجارت آمریکا

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد میزان فعالیت‌های تجاری آمریکا در ماه جولای برای نخستین بار در 2 سال اخیر دچار رکود شده...

به گزارش خبرگزاری برنا، نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد میزان فعالیت های تجاری آمریکا در ماه جولای برای نخستین بار در بیش از 2 سال اخیر دچار رکود شده است.

شاخص مدیران خرید بخش های تولیدی و خدماتی آمریکا، 4/8 واحد کاهش یافته و به 47/5 واحد که کمترین رقم از ماه مه سال 2020 بوده، رسیده است. این در حالی است که رقم کمتر از 50، نشان دهنده رکود و کسادی است.

این در حالی است که هفته گذشته و همزمان با سفر جو بایدن به خاورمیانه، نرخ تورم در آمریکا باز هم رکورد شکست و به رقم بی سابقه 9/1 درصد در ماه ژوين رسید که این رقم در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

بر این اساس، نرخ تورم در ماه ژوين نسبت به ماه قبل از آن، 1/3 درصد افزایش یافته که این رقم از سال 2005 بی سابقه بوده و باعث افزایش بهای بنزین، مسکن و مواد غذایی شده است.

کارشناسان و تحلیل گران معتقدند با ادامه روند افزایش نرخ تورم خطر بروز رکود اقتصادی احتمالی در آمریکا طی 12 ماه آینده وجود دارد. بازار کار نیز با مشکل مواجه شده و تقریبا 400 هزار نفر در ماه گذشته، شغل خود را از دست داده‌اند.

وضعیت فعالیت های تجاری در اروپا نیز مشابه وضعیت آمریکاست. شاخص این فعالیت ها در حوزه اروپا برای نخستین بار از اوایل سال 2021 با کاهش چشمگیری مواجه شده طوری که میزان تولیدات تولید کنندگان کاهش شدیدی داشته و رشد بخش خدماتی نیز به سرعت افت کرده است.

کشورهای صنعتی دیگر نیز وضعیتی مشابه آمریکا در رده‌بندی جهانی تورم طی سال 2021 داشته‌اند. برای مثال آلمان که در سال 2020 رتبه 161 را به خود اختصاص داده بود در سال 2021 با تورم 5.7 درصدی در رتبه 83 قرار گرفته است.

انگلیس با تورم 5.4 درصدی رتبه 94 را در رده‌بندی جهانی تورم طی سال 2021 و فرانسه با تورم 3.3 درصدی رتبه 139 را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد