اصلاح ساختار بودجه با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها محقق می‌شود

اصلاح ساختار بودجه با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها محقق می‌شود

نشست بررسی و هم اندیشی در خصوص اصلاح ساختار بودجه ریزی مطلوب با مشارکت دیوان محاسبات، دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و به میزبانی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی و هم اندیشی در خصوص اصلاح ساختار بودجه ریزی مطلوب با مشارکت دیوان محاسبات، دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و به میزبانی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری برگزار و طرفین با برگزاری همایش علمی در سطح ملی به صورت سالانه با موضوع بودجه ریزی مطلوب موافقت کردند.

در ابتدای این نشست سید مهدی پاکذات ريیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری، ضمن بیان اهمیت اصلاح بودجه در ساختار حکمرانی کشور حرکت جدید دیوان محاسبات در سرعت بخشیدن به امر نظارت بر اجرای بودجه را سرآغاز خوبی به منظور آسیب شناسی نظام بودجه ریزی دانست و ادامه این روند را لازم و ضروری دانست.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت اندیشگاهی و دستگاه‌های اجرایی و همچنین بهره گیری از ظرفیت کارشناسی مرکز و دیوان محاسبات بتوانیم با سرعت قابل قبولی به مدل‌های علمی اصلاح ساختار بودجه دست پیدا کنیم.

روح الله اکبری مدیرکل امور استان‌های دیوان محاسبات ضمن بر شمردن اهمیت موضوع اصلاح بودجه در نگاه رهبری گفت: مقام معظم رهبری در اجلاسیه آخر مجلس در خصوص اصلاح واقعی در ساختار بودجه ریزی کشور مطالبه جدی داشتند لذا حرکت دیوان محاسبات به سمت اصلاح و بازبینی ساختار بودجه باید گام‌های مشخصی برداشته شود.

دکتر رضا امیدی فر نیز به عنوان نماینده دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران گفت: امید داریم با راه اندازی آزمایشگاه خط مشی و حکمرانی در دانشکده در آینده نزدیک بتوانیم به این روند کمک لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌های موجود یک ساز و کار دبیرخانه‌ای دايم برای این همایش را بتوانیم به صورت علمی میزبانی کنیم.

وی ادامه داد: امید داریم با حرکتی همسو و همراهی مرکز و مجموعه علمی دانشگاه تهران بتوانیم زیر ساخت‌های لازم در خصوص اصلاح ساختار بودجه را به لحاظ نظری و علمی فراهم کنیم.

در این نشست مقرر شد هر یک از اضلاع حاضر، برگزاری همایش علمی در سطح ملی به صورت سالانه بودجه ریزی مطلوب را با موضوع اصلاح ساختار بودجه به مرحله اجرا درآورند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد