آخرین آمارها از سامانه سجام

آخرین آمارها از سامانه سجام

آمارها حاکی از آن است که مردم پنج استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان در اردیبهشت‌ در سجامی شدن پیشتاز بودند و در مقابل مردم پنج استان ایلام، کهکیلویه و بویر احمد، زنجان، سمنان و خراسان جنوبی، کم‌ترین ثبت‌نام در سجام را داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، آمار اردیبهشت 1400 مشخص کرد: تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که در اردیبهشت سال جاری 172 هزار و 251 احراز هویت در سامانه «سجام» صورت گرفته است.

تعداد ثبت‌نام در سجام و احراز هویت‌‌ها

بر اساس اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در اردیبهشت امسال، تعداد 138 هزار و 88 ثبت‌نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز در این ماه به 172 هزار و 251 مورد رسیده است.

در فرودین ماه امسال نیز تعداد ثبت‌نام در سامانه سجام 319 هزار و 491 و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز 353 هزار و 30 مورد بوده است.

5 استان، پیشتاز در ثبت‌نام در سجام

همچنین تعداد نفرات ثبت‌نام شده در سامانه سجام در دومین ماه بهار به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با 28 هزار و 855 مورد، خراسان رضوی با 11 هزار و 38 مورد، اصفهان با 10 هزار و 835 مورد، آذربایجان شرقی با 7405 مورد و خوزستان با 7219 مورد در صدر بیشترین ثبت‌نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

5 استان با کم‌ترین ثبت‌نام در سجام

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، پنج استان ایلام با 658 مورد، کهکیلویه و بویراحمد با 870 مورد، زنجان 1252 مورد، سمنان با 1252 مورد و خراسان جنوبی با 1347 مورد در انتهای لیست کمترین ثبت‌نام شده‌های در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

بر اساس این گزارش، سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع‌آوری اطلاعات است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد