بحران خاموشی در اتریش غذا را جیره بندی کرد

بحران خاموشی در اتریش غذا را جیره بندی کرد

اتریش از تدابیر اضطراری برای تامین غذا و سایر اقلام ضروری برای مردم در صورت خاموشی در زمستان امسال رونمایی کرد، هدف...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، اتریش از تدابیر اضطراری روز سه‌شنبه برای تامین غذا و سایر اقلام ضروری برای مردم در صورت خاموشی در زمستان امسال رونمایی کرد.

این طرح که در سایت وزارت کشاورزی، مناطق و گردشگری این کشور منتشر شده است، مقرر می‌دارد که تمامی فروشگاه‌های مواد غذایی در اولین روز خاموشی احتمالی بسته بمانند.

در روز دوم، فروشگاه‌ها باید بسته بمانند، اما به‌عنوان مراکزی عمل می‌کنند که کیسه‌های محصولات تازه از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر از آنجا به ساکنان داده می‌شود.

علاوه بر این، فروشگاه ها کیسه های آماده با آب، نان با تاریخ انقضای طولانی، کنسرو، محصولات رفاهی و شمع ها را به صورت نقدی عرضه می کنند. اقلام کودک و محصولات بهداشتی در صورت درخواست در اختیار شما قرار می گیرد.

از روز سوم، به دلایل ایمنی، فقط محصولات خشک ارايه می شود.

فروشگاه های خرده فروشان عمده اتریشی از جمله Spar، Maximarkt، Billa، Penny، Lidl، Frisch، Unimarkt، M-Preis و دیگران با این طرح موافقت کرده اند.

به ساکنان توصیه شد که مواد غذایی با ماندگاری طولانی ذخیره و حدود 14 روز در خانه نگهداری کنند، و همچنین مقدار کمی پول نقد به مبلغ حدود 100 یورو برای هر عضو خانواده نگهداری کنند.

این طرح با هماهنگی اتاق بازرگانی اتریش (WKO)، بانک ملی اتریش (OeNB) و وزارت انرژی، و همچنین نمایندگانی از صنعت خرده فروشی مواد غذایی و انجمن شهرداری های اتریش (Osterreichische Gemeindebund) تهیه شد.

در حالی که مقامات تاکید کردند که عرضه مواد غذایی در اتریش در حال حاضر امن است و خطر کمبود برق " بسیار کم و بعید " است، اما آنها خاطرنشان کردند که " چالش‌های جدید نیاز به آمادگی به موقع برای آماده شدن با مواجه با یک بحران دارند. ”

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد