20 درصد از امتیاز پتروشیمی خمین متعلق به سهامداران شرکت توسعه عمران

20 درصد از امتیاز پتروشیمی خمین متعلق به سهامداران شرکت توسعه عمران

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: 20 درصد از امتیاز پتروشیمی خمین با درآمد 16 میلیارد ریال در سال به 11 هزار نفر از سهامداران شرکت توسعه عمران شهرستان تعلق گرفت.

بورس نیوز: علیرضا نظری،  نماینده مردم خمین در مجلس اظهار کرد: شرکت توسعه و عمران در دهه 80 به منظور رفع محرومیت از زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مشارکت مردم خمین راه اندازی شد.

وی ادامه داد: 45 درصد از امتیاز پتروشیمی این شهرستان در اختیار شرکت توسعه عمران قرار گرفت، اما به دلیل عدم پیگیری مسيولان وقت این سهم به 20 درصد کاهش پیدا کرد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت درباره وضعیت پتروشیمی این شهرستان توضیح داد: این پروژه بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان مرکزی در سال 1379 با هدف جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی شهرستان مصوب شد.

نظری با بیان اینکه تعیین تکلیف و نحوه تامین خوراک اولویت احداث پتروشیمی است، گفت: تامین هفت هزار بشکه مازوت خروجی از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و سه هزار بشکه نیز از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان مصوب و به امضای وزیر نفت وقت نفت رسید.

وی بیان کرد: بعد از مدتی، تامین خوراک اولیه از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان لغو و میزان خوراک پالایشگاه شازند نیزبه پنج هزار و 600 بشکه کاهش یافت.  با توجه به کاهش خوراک اولیه ظرفیت 300 هزار تنی پتروشمی این شهرستان به 175 هزار تن تبدیل شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: احداث پتروشیمی در نزدیکی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و تامین خوراک این واحد از60 درصد خوراک پتروشیمی خمین علت کاهش تامین خوراک اولیه پتروشیمی خمین است. براساس پیگیری و شکایات انجام شده، تحقیق و تفحص از این کم‌کاری که سبب خسارت به مردم زادگاه امام راحل می‌شود، تا احقاق حقوق مردم در دستور کارقرار دارد.

 

آخرین اخبار بورس و اقتصاد