واکنش ريیس جمهور به ریزش متوالی بورس/ بورس، بازار بسیار حساسی است/ اظهار نظر غیر کارشناسی فعالان سیاسی ممنوع!

واکنش ريیس جمهور به ریزش متوالی بورس/ بورس، بازار بسیار حساسی است/ اظهار نظر غیر کارشناسی فعالان سیاسی ممنوع!

در حالی که بورس سال جدید را با روند ناامیدکننده ای آغاز کرده است و انگشت شمار، روزهای سبز را چشم دیده است، امروز ريیس جمهور به طور غیرمستقیم به شرایط کنونی بورس واکنش نشان داد.
در حالی که بورس سال جدید را با روند ناامیدکننده‌ای آغاز کرده است و انگشت شمار، روز‌های سبز را چشم دیده است، امروز ريیس جمهور به طور غیرمستقیم به شرایط کنونی بورس واکنش نشان داد.

به گزارش نبض بورس؛ دویست و بیستمین جلسه ستاد هماهنکی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست ريیس جمهور برگزار شد. در این جلسه، گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه از سوی ریییس سازمان بورس کشور ارایه شد و راهکار‌های پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گزارش با تحلیل عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه، پیشنهاد‌هایی برای تقویت این صندوق و افزایش نقش تعادل بخش آن در بازار سرمایه ارایه و مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه با اشاره به نقش محیط سیاسی در عملکرد بازار سرمایه گفت: همچنان که افق مثبت در فضای تولید و تجارت کشور و رفع تحریم‌ها و محدودیت‌های خارجی وداخلی، محاسبات سرمایه گذاران در بازار بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را به تقاضای بیشتر در بازار و سرمایه گذاری در واحد‌های تولیدی کشور تشویق می‌کند، ایجاد نگرانی نسبت به دسترسی به بازار‌ها و توان صادراتی بنگاه‌های اقتصادی نیز اثر منفی بر بازار تحمیل می‌کند.



ريیس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از بازار سرمایه به عنوان یک سیاست اصولی و همیشگی، افزود: باید همراه با آموزش‏ها و ایجاد تمهیدات لازم، زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه فراهم باشد.

دکتر روحانی با بیان لزوم تلاش‌های موثر و مداوم با استفاده از ابزار‌های لازم برای ممانعت از رکود بازار بورس، اظهارداشت: سیستم بانکی در این شرایط می‌تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند.

ريیس جمهور سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس را از مشکلات امروز بازار سرمایه برشمرد و گفت: بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است و برخی اظهار نظر‌های نسنجیده می‌تواند بر شرایط این بازار تاثیر گذار باشد.

دکتر روحانی تاکید کرد: همه باید از مدیریت هدفمند بازار سرمایه توسط شورای بورس حمایت کنند و این شورا باید از پیشنهاد‌های فعالان بازار سرمایه و ابتکارات جدید برای ثبات بخشی و ایجاد رونق در این بازار استقبال نماید.
 
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد