شرایط پرداخت متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

شرایط پرداخت متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بعد از اورده اولیه متقاضیان بخش عمده قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی از طریق تسهیلاتی که توسط دولت تامین می‌شود تامین اعتبار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود محمودزاده در ارتباط تلفنی با استودیوی خبر 21 سه شنبه شب شبکه یک سیما افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها بخش عمده قیمت تمام شده واحد‌های مسکونی از طریق تسهیلاتی که توسط دولت تامین می‌شود تامین اعتبار خواهد شد و مابقی تا قیمت نهایی طی چهار تا پنج مرحله توسط متقاضی در طول دوره ساخت تامین می‌شود.

وی درباره میزان اقساط وام مسکن هم گفت: مبلغ تسهیلات بر اساس دهک‌های درآمدی و سود متعلق به آن تنظیم شده و بستگی به نوع دهک درآمدی دارد و بر اساس منابعی که از طریق صندوق ملی مسکن در اختیار این کار قرار می‌گیرد دولت بخشی از سود تسهیلات بانکی را تقبل می‌کند که بر اساس دهک‌های درآمدی تنظیم شده است و مبلغ اقساط به میزان وام و دهک‌های درآمدی بستگی دارد.

محمودزاده درباره انتخاب نوع دهک‌ها بین متقاضیان هم افزود: دهک‌های اول تا سوم خانوار‌هایی هستند که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و برای سایر دهک‌ها از طریق سامانه رفاه ایرانیان که اطلاعات خانوار‌ها در سامانه مذکور در وزارت تعاون ثبت شده استفاده خواهد شد و دهک‌ها بر همین اساس رده بندی و شناسایی می‌شوند.

وی درباره ثبت نام مجردان در این طرح هم گفت: این شرایط برای افرادی که آماده ازدواج هستند و داشتن مسکن یکی از الزامات ابتدایی می‌باشد برنامه ریزی شده است و جزيیات آن در جلسه آتی شورای عالی مسکن به تصویب خواهد رسید که به اطلاع متقاضیان می‌رسانیم.

وی خاطر نشان کرد: تحویل واحد مسکونی منوط به متاهل شدن است.

بر اساس این طرح آورده اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم 20 میلیون تومان و دیگر دهک‌ها 40 میلیون تومان تعیین شده است.
مقرر شده 4 میلیون واحد مسکونی در مدت 4 سال در این طرح ساخته شود که اکنون در مرحله ثبت نام است.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد