تصمیمات خلق الساعه در اقتصاد معنایی ندارد

تصمیمات خلق الساعه در اقتصاد معنایی ندارد

وزیر صمت گفت: صبح روز رای گیری وزرا، برخی از من می‌خواستند که صادرات سیمان را ممنوع کنم و من به شدت با آن مخالفت کردم، زیرا اقتصاد باید پیش بینی پذیر باشد و تصمیمات خلق الساعه معنایی ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سیدرضا فاطمی امین در نشست با تشکل‌ها و فعالان صنعت سیمان گفت: در مورد تامین سوخت صنعت سیمان، معاون امور معادن وزارتخانه برنامه‌ها را آغاز کرده است.

وزیر صمت با بیان اینکه با تصمیمات خلق الساعه مخالفم، افزود: صبح روز رای گیری وزرا به من اعلام کردند که باید صادرات سیمان را ممنوع کنم و من گفتم که هنوز رای گیری شروع نشده و از من توقع چه کار‌هایی را دارید و به شدت با این موضوع مخالفت کردم چرا که عمیقا معتقدم اقتصاد باید پیش بینی پذیر باشد و تصمیمات یک شبه و خلق الساعه معنایی ندارد.

او گفت: اگر تخلفی هم صورت می‌گیرد ما باید خودمان مدعی باشیم نه اینکه کسی از بیرون در مورد این تخلفات ادعایی کند. با وزیر دادگستری مذاکراتی کردیم که در حوزه تعزیرات همانگ‌تر عمل کنیم. ما قطعا از صنایع حمایت می‌کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه برنامه‌هایی برای هزینه‌های حمل و نقل و کاهش قیمت تمام شده تدوین خواهیم کرد، گفت: برای برق صنایع نیز برنامه‌هایی داریم که در گام نخست فولادی‌ها برای احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه برق پیشقدم شده اند.

برآورد مخاطرات اول هر ماه انجام خواهد شد

وی افزود: همچنین اول هر ماه برای سه ماه آینده برآورد مخاطرات خواهیم داشت. به این معنا که در اول هر ماه بررسی می‌کنیم که طی روز‌های آینده احتمال وقوع چه مخاطراتی وجود دارد و باید چه واکنشی نشان دهیم.

وزیر صمت تصریح کرد: اولین دوره را از شهریورماه آغاز کرده ایم و این برنامه هر ماه انجام خواهد شد.

ورود تمام زنجیره سیمان در بورس کالا

فاطمی امین با اشاره به بورس کالا نیز گفت: بورس برای حاکمیت و صنعت مهم است. اگر مازاد تقاضایی باید درآمد به جیب تولید کننده می‌رود و دلال نقشی ندارد. ما در نظر داریم که تام زنجیره سیمان اعم از عاملان فروش، تولید کنندگان، بتن سازان، پروژه‌ها و … را وارد بورس کنیم.

وی افزود: همچنین باید فاکتور فروش در سامانه جامع تجارت ثبت شود. تا مشخص شود سیمان با چه قیمتی فروخته شود. اینکه سیمان در بورس کالا 25 هزار تومان فروخته شود و در ادامه 50 هزار تومان قیمت بخورد معنایی ندارد. تمام عرضه کنندگان باید عضو سامانه جامع تجارت شوند و در غیر این صورت دیگر اجازه عرضه نخواهند داشت.

وزیر صمت به ساخت 4 میلیون مسکن تا سال 1404 اشاره کرد و گفت: این موضوع امکانپذیر است چرا که هم برای خانوار‌ها ضرورت بوده و هم منجر به تولید رونق می‌شود.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد