افزایش سرمایه شستا در یک قدمی اجرا

افزایش سرمایه شستا در یک قدمی اجرا

سازمان بورس و اوراق بهادار با افزایش سرمایه 78درصدی از محل سایر اندوخته‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی موافقت کرد. بدین ترتیب سرمایه شستا از 8 هزار میلیارد تومان...

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ مجوز افزایش سرمایه شستا در تاریخ 20بهمن ماه 1399صادر شد. سود نقدی هر سهم در سال منتهی به خردادماه سا‌ل‌های 97، 98 و 99 به ترتیب 402، 1٬384 و 1٬200ریال بوده است. همچنین بیشترین سرمایه‌گذاری این شرکت در صنعت محصولات شیمیایی با 14درصد ثبت شده است. در ادامه به جزيیات بیشتری از این افزایش سرمایه و بخشی از افزایش سرمایه‌های گذشته شستا پرداخته می‌شود.

آخرین افزایش سرمایه شستا

آخرین افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در تاریخ 24/06/1398 تصویب شد که متعلق به زمانی است که این شرکت هنوز بورسی نشده بود. این افزایش سرمایه از مبلغ 39هزار میلیارد ریال به مبلغ 80 هزار میلیارد ریال و از محل مطالبات حال شده سهامداران صورت گرفت که به منظور جبران بخشی از مخارج سرمایه‌گذاری به مبلغ30 هزار و 524 میلیارد ریال و طلب سازمان تامین اجتماعی بابت سهام انتقالی به مبلغ 11هزار و 151 میلیارد ریال انجام گرفت.

مجوز افزایش سرمایه شستا صادر شد

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 80 هزار میلیارد ریال به مبلغ 142هزار میلیارد ریال(معادل 5/77درصد) از محل سایر اندوخته‌ها افزایش دهد.

هدف از افزایش سرمایه اخیر، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه هلدینگ‌های صبا تامین، صدر تامین و سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام عنوان شده است که 62 هزار میلیارد ریال از محل این افزایش سرمایه و 1.586.876میلیون ریال از منابع داخلی فراهم می‌شود. در سمت هزینه‌ها نیز حدود 29هزار میلیارد ریال برای مشارکت در افزایش سرمایه هلدینگ‌های زیر مجموعه و حدود 34هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری از طریق خرید سهام هزینه پیش‌بینی شده است.

سهام‌های خریداری شده به منظور سرمایه‌گذاری (در طول تابستان 1399) از نماد‌های تاپیکو، تاصیکو، صبا، حکشتی و تیپیکو بوده است. جزيیات این خریدها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

 گفتنی است مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر موجب حفظ درصد سرمایه‌گذاری این شرکت می‌شود. همچنین درآمدهای آتی شرکت به علت حفظ درصد مالکیت آن روند سودآوری آتی را با افزایش مواجه خواهد کرد. با توجه به ماده 58 اساسنامه شستا، عملی شدن این افزایش سرمایه حتمی خواهد بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد