پرونده 220 شرکت متخلف حمل و نقل کالا و مسافر به تعزیرات ارسال شد

پرونده 220 شرکت متخلف حمل و نقل کالا و مسافر به تعزیرات ارسال شد

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طبق آمار ارايه شده در اردیبهشت، توسط بازرسان ادارات صمت استان‌ها بیش از 4 هزار ناوگان حمل و نقل مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، پرویز فرجی اظهار داشت: طی همین مدت، تعداد 220 فقره پرونده در این دو بخش تشکیل و همچنین ارزش تخلفات کشف شده یک هزار میلیارد و 545 میلیون ریال می‌باشد.

وی در ادامه به آمار بازرسی‌های انجام شده در این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت زمان ذکر شده در بخش برون شهری 1910 مورد بازرسی که منجر به 63 فقره پرونده به ارزش 289 هزار میلیون ریال و در بخش درون شهری 2933 مورد بازرسی که منجر به 157 فقره پرونده تخلف به ارزش یک هزار میلیارد و 256 میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال گردیده است.

این در حالیست که بر اساس آمار ارسالی از فعالیت بازرسان استان‌های سراسر کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون جمعا بالغ بر 12060 مورد بازرسی در حمل و نقل برون و درون شهری صورت گرفته که منتج به تشکیل 531 فقره پرونده تخلف به ارزش بالغ بر 6 هزار میلیون ریال شده است.

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت متذکر شد: این سازمان به طور دقیق و جدی با هر گونه قصور در امر حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مسافر و بار نظارت دايمی دارد و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکت‌های مذکور با آنان طبق موازین قانونی برخورد خواهد کرد.

این مقام مسيول؛ ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر عملکرد ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری کالا و مسافر، از شهروندان تقاضا دارد با انعکاس هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی در این زمینه از طریق تماس با تلفن 124 و یا مراجعه حضوری به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسان را در این نظارت مستمر یاری نمایند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد