راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای برق در نیروگاه پایانه نفتی خارک

راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای برق در نیروگاه پایانه نفتی خارک

اسدوز گفت:به‌منظور تامین برق مستمر وپایدار درشرایط اضطراری درناحیه صنعتی پایانه نفتی خارک،2دستگاه دیزل‌ژنراتوربا اعتباری بالغ بر 280میلیارد ریال درنیروگاه برق این پایانه نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز اظهار کرد: تامین برق ناحیه صنعتی و مسکونی پایانه نفتی خارک با توربوژنراتورهای مستقر در نیروگاه بزرگ این پایانه انجام می‌شود.

وی افزود: به‌منظور تامین برق مستمر و پایدار در شرایط اضطراری در ناحیه صنعتی پایانه نفتی خارک، دو دستگاه دیزل‌ژنراتور با توان نامی 2250 کیلوولت آمپر و با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال در نیروگاه برق این پایانه نصب و راه‌اندازی شد.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارک ادامه داد: با توجه به اینکه تولید برق پایدار در پایانه نفتی خارک اهمیت بسیار بالایی به‌ویژه در ناحیه صنعتی مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی دارد، به همین منظور پروژه‌ای در شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌منظور خرید و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری به ظرفیت اسمی 2250 کیلوولت آمپر تعریف و عملیاتی شد.

اسدروز تصریح کرد: پس از طی فرآیند خرید این دو دستگاه دیزل ژنراتور، نصب آنها و متعلقات مربوطه شامل ترانس‌های تبدیل، تابلوهای برق، تابلوهای کنترل و کابل‌کشی انجام شد و سپس تست‌های مختلف و مانورهای گوناگون بهره‌برداری و تنظیمات مورد نیاز نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام مقدمات راه‌اندازی و حصول اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات نصب‌شده، راه‌اندازی نهایی و آزمون 72 ساعته با موفقیت انجام و تحویل بهره‌بردار شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این دیزل‌ژنراتورها مدت زمان بسیار کوتاه راه‌اندازی آنهاست که در کمتر از 10 ثانیه از زمان استارت در مدار عملیاتی قرار می‌گیرند که کمترین قطعی برق و بالاترین قابلیت اطمینان را در شرایط اضطرار شبکه تولید برق به‌ویژه در ناحیه صنعتی این پایانه رقم می‌زند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد