پیش بینی بورس در مرداد و شرط بهبود بازار

پیش بینی بورس در مرداد و شرط بهبود بازار

کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی روند معاملات هفته گذشته و پیش بینی وضعیت در مرداد گفت: اگر دولت برخی اقدامات را در...

حسین عبدی درخصوص روند معاملات بورس در هفته پایانی تیر ماه اعلام کرد: در تکمیل پازل معاملات تیر، هفته پایانی این ماه هم با معاملات کم‌حجم همراه بود و با روندی بی‌رمق به پایان رسید. با وجود کم‌حجم بودن معاملات اما وضعیت بهتر از ماه‌های گذشته ارزیابی می‌شود. گزارش‌های سه ماهه برخی شرکت‌های پالایشی، پتروشیمی و معدنی منجر به خوش‌بینی سهامداران نسبت به بازار شد که به دنبال سهام شرکت‌های بنیادی بودند.

با وجود چنین مسيله‌ای اما نبود نقدینگی لازم در بازار سرمایه، مانع از ایجاد رونق در معاملات بازار سهام شد. طبق پیش‌بینی‌ها این روند در بازار ادامه‌دار باشد و بازار سهام فعلا در شرایط بلاتکلیفی و معاملات کم‌حجم باقی بماند. در مرداد ماه با تداوم انتشار گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها به‌احتمال زیاد تک سهم‌ها و سهام شرکت‌هایی که از لحاظ بنیادی در موقعیت مناسب قرار دارند و گزارش مناسبی ارايه می‌دهند، مورد توجه بازار قرار بگیرند.

با ابهامات موجود در بازار و مشکلات پیش روی سهامداران، حجم نقدینگی لازم به‌عنوان موتور محرک معاملات با چندان جذابیتی همراه نیست و سرمایه‌ گذاران تازه را جذب بازار نخواهد کرد. وجود روند مثبت در برخی شرکت‌ها نشان‌ می دهد فروش آنها مانند بهای تمام شده تحت تاثیر قیمت ارز و تورم باشد و حاشیه سود با افزایش همراه شود.

اگر دولت برخی اقدامات را در دستور کار قرار دهد و زمینه بهبود فضای کسب‌ و کار و سرمایه‌گذاری را فراهم کند، مرداد، ماه بهتری برای سرمایه‌گذاران خواهد بود اما با ابهامات حاکم شده در بازار نمی‌توان در انتظار افزایش حجم و تحت تاثیر قرار گرفتن روند معاملات بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد