بازار سرمایه با متغیرهای فعلی ارزنده است / اکنون بازار منتظر یک شروع خوب است

بازار سرمایه با متغیرهای فعلی ارزنده است / اکنون بازار منتظر یک شروع خوب است

مدیرعامل بورس تهران، بازار سرمایه را با متغیرهای فعلی ارزنده دانست و گفت: بعد از اصلاح‌های اخیر شاخص، اکنون کلیت بازار منتظر یک شروع خوب است و آغاز این روند جز با حضور فعال نهادهای مالی میسر نخواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران گفت: فلزات اساسی، فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها به لحاظ ارزندگی مشکل بنیادی ندارند و قاطبه بازار از جمله 36 شرکت سهام عدالتی را همین‌ها تشکیل می‌دهند.

وی افزود: سهامدارانی که با عرضه سهام خود صف فروش تشکیل می‌دهند، در تیر و مرداد گذشته همین سهم‌ها را تا 2 برابر زمان فعلی خرید می‌کردند.

مدیر عامل بورس تهران ابهام و عدم اطمینان را مساله اصلی بازار در وضعیت فعلی دانست و افزود: در کنار این مساله نرخ ارز و برخی اخبار منتشره درمورد آن دايم به بازار پیام کاهش می‌دهد و این مساله در خروج یا عدم خروج سهامداران در بازار نقش دارد.

وی با بیان اینکه امروز نزدیک به 75 درصد معاملات مربوط به افراد حقیقی است، تصریح کرد: در صورتی که شاخص – چه هم وزن و چه شاخص کل- سبز و بر مدار صعود باشد، در بازگشت روحیه و اعتماد سهامداران به بازار اثرگذار خواهد بود.

مدیر عامل بورس تهران خاطرنشان کرد: امروز بازار هوشمندتر شده است و اتفاقات را به دقت رصد می‌کند ؛ لذا مسیرها برای افزایش نقدشوندگی بازار را باید تسهیل کرد.

صحرایی گفت: بعد از اصلاح‌های اخیر شاخص، اکنون کلیت بازار منتظر یک شروع خوب است و آغاز این روند جز با حضور فعال نهادهای مالی میسر نخواهد بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد