دلیل خروج نیروگاه بوشهر از مدار چه بود/ نیروگاه کی به مدار بازمی‌گردد؟

دلیل خروج نیروگاه بوشهر از مدار چه بود/ نیروگاه کی به مدار بازمی‌گردد؟

سخنگوی صنعت برق کشور، دلیل خروج نیروگاه بوشهر از مدار را نقص فنی دانست. در عین حال سخنگوی وزارت امور خارجه نیز وجود مشکل در این نیروگاه را رد کرد و گفت که نیروگاه بوشهر، فقط برای رسیدگی‌های فنی از مدار خارج شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، با اشاره به خارج شدن برق نیروگاه بوشهر از مدار گفت: در واقع مشکل نیروگاه بوشهر، نقص فنی بود که باعث شد چند روزی از مدار خارج شود و بعد از تعمیرات مجدد به مدار بازگردد.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه حدود سه تا چهار روز برق نداشته باشد تا بعد از تعمیرات اساسی مجدد به مدار بازگردد.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در اغلب نقاط کشور و تداوم آن تا پایان این هفته، همچنین محدودیت‌های ایجاد شده در بخش تولید به دلیل تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا آخر هفته به طول می‌انجامد، از هموطنان درخواست می‌کنیم برای کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی به ویژه در این شرایط، نسبت به کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت‌های 12 تا 18 اقدام کنند.

رجبی مشهدی در خصوص اینکه آیا در کشور خاموشی‌ها باتوجه به از مدار افتادن این نیروگاه افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟ اضافه کرد: به هر حال تلاش می‌کنیم محدویتی انجام نشود و این قطعا کار دشواری است چرا که این نیروگاه هم کمکی به شبکه برق کشور می‌کند توصیه ما فقط کاهش و مصرف بهینه به هموطنان است.

او تاکید کرد: ما برنامه‌ای برای خاموشی در کشور نداریم، ولی اگر افزایش باری صورت گیرد محدودیت‌ها اعمال خواهد شد (باشگاه خبرنگاران جوان).

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روز گذشته خبری منتشر شد که نیروگاه هسته‌ای بوشهر به صورت موقت و اضطراری تعطیل شده است و آیا این به علت خاصی صورت گرفته و مشکلی در مورد این نیروگاه ایجاد شده است، گفت: خیر. قبلا نیز اعلام شده بود که به دلیل نقص فنی و مرتفع کردن برخی از موضوعات فنی این نیروگاه به صورت موقت از مدار خارج می‌شود و از قبل نیز به وزارت نیرو در این زمینه اطلاع‌رسانی شده بود.

وی ادامه داد: در نیروگاه‌های هسته‌ای این امر مرسومی است که به دلیل رسیدگی‌های فنی در طول سال یک الی دو بار و یا حتی بیشتر این اتفاق انجام شود و موضوع خاصی نیست (ایسنا).

به به گزارش تجارت‌نیوز، شب گذشته روابط عمومی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، به دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه بطور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.

بدیهی است پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست.

پیشتر شرکت توانیر در اطلاعیه با درخواست از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف برق، اعلام کرده بود، با توجه به پیش بینی افزایش دما در اغلب نقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته جاری، همچنین محدودیت‌های ایجاد شده در بخش تولید به دلیل تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا آخر هفته به طول می‌انجامد، از عموم هموطنان درخواست می‌کنیم به منظور کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی به ویژه در این شرایط، نسبت به کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت های 12 تا 18 اقدام کنند.

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد