کسری بودجه آمریکا به 1.7 تریلیون دلار رسید

کسری بودجه آمریکا به 1.7 تریلیون دلار رسید

کسری بودجه آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا و تامین بسته های مالی برای کمک به بهبود وضعیت اقتصاد بحران زده این کشور، اکنون به رقم بی سابقه یک تریلیون و 700 میلیارد دلار رسید.
خبرگزاری ایرنا: کسری بودجه آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا و تامین بسته های مالی برای کمک به بهبود وضعیت اقتصاد بحران زده این کشور، اکنون به رقم بی سابقه یک تریلیون و 700 میلیارد دلار رسید.
 
به گزارش نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» با انتشار این خبر نوشت: کسری بودجه سال مالی آمریکا طی شش ماه گذشته عمیق تر شده و درحالی که سومین بسته کمک های مالی که آخرین آن توسط دولت بایدن به تصویب رسید، صرف  رسیدگی به وضعیت اقتصاد این کشور برای مقابله با ویروس کرونا شده است ، اکنون به  به رقم  بی سابقه یک تریلیون و 700 میلیارد دلار رسیده است.
 
بنابراین گزارش عمیق تر شدن شکاف کسری بودجه آمریکا تنها در ماه مارس گذشته که صرف پرداخت کمک های مالی به شهروندان فاقد کار در آمریکا که باعث تعطیلی کسب و کار دراین کشور شد؛  شده، به 660 میلیارد دلار رسید.
 
وال استریت ژورنال نوشت: بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا،  این کسری بودجه نسبت به ماه مارس  سال گذشته دو برابر بیشتر شده است.
 
وال استریت ژورنال درادامه نوشت: کسری بودجه آمریکا در ماه گذشته میلادی به 660 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 454درصد افزایش داشته است.
 
این نشریه آمریکایی افزود: بین ماه ها آوریل و ژوين سال گذشته میلادی ، در آمد اقتصادی با 13 درصد رشد به 268 میلیارددلار رسید درحالی که مخارج با افزایش 161درصدی یعنی 927میلیارد دلار رسیده بود.
 
جو بایدن ريیس جمهوری آمریکا در ماه مارس گذشته پس از تصویب کنگره،  بسته کمک های مالی مقابله با کرونا که به میزان 1.9 تریلیون دلار بود را به امضا رساند که بخشی ازاین بسته کمک های مالی قرار است با چک هایی به مبلغ 1400 دلار به خانواده و افرادی که به علت شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست داده اند، ارسال شود.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد