تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله / 28درصد ارزش معاملات صندوق ها به کمند رسید

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله / 28درصد ارزش معاملات صندوق ها به کمند رسید

امروز 81میلیارد تومان دارا یکم و 122میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به 985میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص...

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش 275میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایش یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود 13میلیارد تومان واحدهای صندوق صندوق بادرآمد ثابت فیروزه آسیا (فیروزا) را از حقوقی‌ها خریدند (95درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را به ارزش 70 میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (25درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام جسورانه پارتیان (پارتین) رشد 5.1 درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) با زیان 2.7 درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (11.2 درصد) در رابطه با صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 203 میلیارد تومان معامله شدند یعنی 21 درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و 255میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (1.6 درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم 985میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی 165میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هفت هزار و 70میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی 20میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد