آیا دکمه عرضه‌های حقوقی‌ها، خراب بود

آیا دکمه عرضه‌های حقوقی‌ها، خراب بود

بنابه اظهار برخی کارشناسان بازارسرمایه، رونق چند روزه بازار شاید نویدی برای تداوم بهبود شاخص‌های بورسی باشد و در هر صورت با توجه به تجربه‌های اخیر باید انتظار گسترش عرضه‌ها در روز‌های آتی را داشت.

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز این هفته بورس، شاخص‌ها رشد جدی داشتند و برای سومین روز پیاپی بود که مبادلات افزایشی پیش رفتند.

بنابه اظهار برخی کارشناسان بازارسرمایه، رونق چند روزه بازار شاید نویدی برای تداوم بهبود شاخص‌های بورسی باشد و در هر صورت با توجه به تجربه‌های اخیر باید انتظار گسترش عرضه‌ها در روز‌های آتی را داشت.

اما سوال اینجاست که آیا پیر‌های بازار، اجازه ادامه حمایت از بازار را می‌دهند یا خیر؛ عملا هر حمایتی با عرضه‌های مخالف روبرو می‌شود و مشخص نیست که در شنبه، پیر‌های بازار به سوی عرضه می‌روند یا اینکه فعلا دستور ایست به پیر‌های بازار و حقوقی‌های دولتی داده شده است.

در نتیجه باید به اهالی بازارسرمایه این پیشنهاد را داد که در قضاوت‌های خود عجول نباشند و با حوصله بیشتری برای بهتر شدن روند معاملات طی روز‌های آینده تلاش کنند.

اگر فراموش نکرده باشید، این داستان باردیگر طی ماه‌های گذشته رخ داده بود اما؛ چون نگاه موقت به دادوستد‌ها وجود داشت، مجددا رکود دامن شاخص‌کل را گرفت به‌نحوی که حتی کف‌های قیمتی پایین‌تری شکسته شد.

دیروز پس از مدت‌ها تعداد نماد‌های مثبت حدودا 4برابر نماد‌های منفی شد و ارزش معاملات بورس تهران بیش از 4200 میلیارد تومان بود و در فرابورس هم بیش از 1700 میلیارد تومان معامله انجام شد.

دلار کماکان در مسیر صعودی

درحالی که بسیاری از کارشناسان پس از آزادسازی دلار‌های ایرانی اسیرشده در عراق، نرخ دلار را کاملا نزولی دیدند و نرخ 25 هزارتومان نیز به میان مسيولین آمد اما؛ این دلار بود که نشان داد برای نرخ من، قیمت تعیین نکنید و دلالان از مسيولین واجب‌تر هستند؛ دلار باردیگر نسبت به دیروز ردای صعود را بر تن داشت و نهایتا 30 هزار و 200 تومان نرخ خورد.

شاخص دلار آمریکا در معاملات امروز 0.38 درصد کاهش یافت و از بالاترین رقم 17 ماهه خود فاصله گرفت.

سکه به کمین شکار رفت

درحالی که دیروز در بازار‌های صرافی‌ها نیز گمان می‌شد که سکه نیز با رشد نرخ روز دیگری را بسازد، ولی بازار سکه‌ها به کمین نشسته و منتظر فرصتی برای صعود است و سکه نسبت به دلار، کاملا با احتیاط بیشتری برای شکار نرخ‌های بالاتر گام برمی‌دارد؛ هر سکه بهار آزادی با نرخ 12 میلیون و 750 هزارتومان در قیمت‌های گذشته خود باقی ماند اما؛ هر سکه امامی با کاهش نرخ همراه شد و باردیگر به کانال 12 میلیونی بازگشت تا درنهایت با نرخ 12 میلیون و 960 هزارتومان برای خریداران نرخ‌گذاری شود.

بهای انس جهانی طلا در معاملات امروز 8.26 دلار افزایش یافت و به 1799 دلار رسید.

از شرق تا غرب

شاخص Nikkei در معاملات امروز 154 واحد افزایش یافت و به 28,716 هزار واحد رسید و شاخص سهام شانگ‌های در معاملات امروز 1,24 درصد صعودی بود و به 3,623 هزارواحدی ایستاد؛ داوجونز 261 واحد افزایش یافت و شاخص آن به 35,753 واحد رسید و S&P نیز با 47,3 واحد رشد به محدوده 4,696 واحدی توقف کرد و در نهایت نزدک با 1,96 واحد افزایش شاخص توانست در نهایت 204,2 واحدی را به نمایش بگذارد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد