مالکان خانه‌های متری 400 میلیون تومانی در تهران چه کسانی هستند؟ / وقتی مالکان گران ترین خانه هم مبهوت می شوند

مالکان خانه‌های متری 400 میلیون تومانی در تهران چه کسانی هستند؟ / وقتی مالکان گران ترین خانه هم مبهوت می شوند

راهنمای خریدباشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو هیات مدیره اتحادیه املاک گفت: برخی موارد شاهد نرخ‌های بالای 400 میلیون تومان هم هستیم در حالی که متوسط قیمت هر متر خانه در گرانترین محله تهران هم اکنون متری 83 میلیون تومان است.

عضو هیات مدیره اتحادیه املاک گفت: برخی پنت‌هاوس‌ها در تهران با قیمت‌های فوق تصور تا متری 400 میلیون تومان عرضه می شوند که عمدتا به بانک‌ها تعلق دارند.

سعید لطفی گفت: قیمت های فوق نجومی برای برخی آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس‌ها در شمال شهر تهران هیچ مبنا و منطقی ندارد. خانه‌هایی در تهران با قیمت 300 تا 400 میلیون تومان در هر متر مربع برای فروش عرضه شده است.

او گفت: در برخی از موارد شاهد نرخ‌های بالای 400 میلیون تومان هم هستیم در حالی که متوسط قیمت هر متر خانه در گرانترین محله تهران هم اکنون متری 83 میلیون تومان است

خالی ماندن خانه برای بخش خصوصی منطق اقتصادی ندارد

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، برای اشخاص حقیقی و سرمایه گذاران بخش خصوصی صرفه و منطق اقتصادی ندارد که آپارتمان را بدون استفاده بگذارند. بخش خصوصی یا واحد را می‌فروشد یا اجاره می‌دهد. اگر غیر این باشد به این معناست که مالک این خانه‌ها بخش دولتی، ارگان‌ها و بانک‌ها هستند.

او می گوید: قیمت‌های نامتعارف توسط بانک‌ها اعلام می‌شود و آنچه بعضا به عنوان سوداگر در بازار مسکن از آن یاد می‌شود همین بانک‌ها هستند. بانک‌ها به دلیل داشتن هزاران واحد مسکونی خالی، نرخ‌های پیشنهادی بی‌حساب و کتاب برای آپارتمان‌های متعلق به خود تعیین می‌کنند تا هم قیمت‌ها را بالا ببرند و هم مالیات نپردازند.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی در آذرماه سال 99 تصویب شد و با گذشت دو سال هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است.

به گفته لطفی، بخش قابل توجهی از این واحدها متعلق به دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها است. در صورتی که اگر به بخش خصوصی تعلق داشت تا کنون دولت زیرساخت‌های اجرای آن را فراهم کرده بود.

بیشتر بخوانید:
  • گرانی بازار را کساد کرده / کاهش تا 20 درصدی خرید گوشت نسبت به ماه گذشته
  • خبر خاندوزی درباره شیوه جدید توزیع نان/ امروز می‌دانیم چه فردی از کدام نانوایی نان خریده است
  • هزینه های نگهداری حیوان خانگی دو برابر یارانه ! / از 500 هزار تومان تا ده‌ها میلیون تومان

271

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد