بازگشایی‌ این روزها؛ این روند تا کجا ادامه دارد!

بازگشایی‌ این روزها؛ این روند تا کجا ادامه دارد!

بعد از تصمیمات غیرکارشناسی سازمان درخصوص دامنه نوسان نامتقارن، رفته رفته شاهد افزایش فشار فروش و فشردگی فنر فروش در کلیت بازار بودیم. این فشردگی فنر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران از کوچکترین فرصت بوجود آمده به عنوان فرصت خروج، بدون توجه به تاثیر اطلاعات منتشره، استفاده کنند.

به گزارش بورس‌نیوز، این روز‌ها شاهد بازگشایی‌های عجیب در معاملات بازارسرمایه هستیم به‌نحوی‌که گویا بازگشایی‌ها هر مقدار قرمزتر باشد برای اهالی بازارسرمایه سبک‌بالی را به ارمغان می‌آورد.

ناظری که تا پس از بازگشایی نمادها هنگامی که رنگ سبز را کمی پررنگ‌تر می‌بیند سریعا پیغام هشدار و بسته‌شدن نماد را صادر می‌کند اما؛ بازگشایی‌هایی که به‌طور میانگین باعث افت 20 تا 40 درصدی قیمت سهام که در برخی نمادها، در کمتر از یک ساعت دیده می‌شود را اصلا در مانیتورهای جناب ناظر به نمایش در نمی‌آید.

نکته مهم عدم توجه اهالی بازار به تاثیرات مثبت این افشا اطلاعات است که باعث شده این بازگشایی‌ها به بزرگترین ریسک سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

دلیل افت 20 تا 40 درصدی قیمت سهام چیست؟

بعد از تصمیمات غیر کارشناسی سازمان درخصوص دامنه نوسان نامتقارن، رفته رفته شاهد افزایش فشار فروش و فشردگی فنر فروش در کلیت بازار بودیم. این فشردگی فنر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران از کوچکترین فرصت بوجود آمده به عنوان فرصت خروج، بدون توجه به تاثیر اطلاعات منتشره، استفاده کنند.

اما راهکار چیست؟

سازمان باید سهامداران عمده و بازارگردان‌های این نماد‌ها را ملزم کند تا در صورت وقوع چنین اتفاقی با حمایت از سهام خود از بازگشایی‌های این‌چنینی جلوگیری کرده تا در نهایت بازار به‌سمت تحلیلی شدن حرکت کند.


بیشتر بخوانید:

تحمیل "بی‌اعتمادی" به سهامداران "بورس"

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد