به گزارش خبرگزاری برنا، سیدصولت مرتضوی صبح امروز (جمعه 12 خردادماه) در نشست ویديوکنفرانس با مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور و مدیرانکل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، با تشریح اهداف اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک اظهار داشت: اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک مصوبه مجلس شورای اسلامی و در راستای سیاستهای عدالتبخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: از سال گذشته و با تکمیل سامانه شبکه ملی اعتبار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک آغاز و در اسفندماه 1401 نیز به صورت سراسری به مرحله اجرا درآمد.
مرتضوی گفت: به دنبال تاکیدات ریاست محترم جمهوری و به منظور تامین سبد تغذیه خانوارهای کمدرآمد، تامین منابع مالی افزایش 20 درصدی اعتبار یارانه کالابرگ در دستور کار دولت قرار گرفت.
وزیر رفاه اجتماعی با بیان این که اجرای سراسری و فراگیر طرح کالابرگ الکترونیکی به مهار تورم و ثبات بازار کمک میکند، اظهار داشت: اجرای اثربخش این طرح نیازمند همراهی و هماهنگی گسترده در تمامی استانهای کشور است.
وی تاکید کرد: در مرحله نخست و به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش 20 درصدی اعتبار یارانه از 13 خردادماه برای آنان اعمال میشود و میتوانند به شرط استفاده بیش از 70 درصدی از سبد 11 قلم کالای طرح کالابرگ مشمول این افزایش شوند.
مرتضوی گفت: دولت در ادامه برای کل خانوارهای دهکهای اول تا سوم این افزایش را اعمال میکند و تلاش دارد برای سایر دهکها نیز این طرح را عملیاتی کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اطلاعرسانی متمرکز و گسترده به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای برخورداری از این طرح و افزایش اعتبار یارانه تاکید کرد و افزود: دولت برنامهریزی گستردهای برای تنظیم بازار، رشد تولید و مهار تورم داشته و اجرای طرح کالابرگ در همین راستا است.
در ابتدای این نشست «علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی، «مهدی رضویکیا» ريیس مرکز روابطعمومی و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «هادی کاشف قربانپور» مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان(فارا) به سوالات مدیرانکل استانی در خصوص اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک پاسخ دادند.