بازار مرغ به تعادل می‌رسد

بازار مرغ به تعادل می‌رسد

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: برای ماه اسفند 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها صورت گرفته که از این میزان 220 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

با گزارش تجارت‌نیوز، محمدعلی کمالی، سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده 14 هزار تا 20 هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 22 هزار و 700 تومان و در خرده‌فروشی 25 هزار و 550 تومان است.

وی افزود: بنا بر ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به کشتارگاه‌ها مبنی بر ممانعت از قطعه‌بندی نگرانی‌هایی مبنی بر قطعه‌بندی زیرپله‌ای وجود دارد که امیدواریم با اعلام نرخ منطقی بگذارند بازار روند عادی خود را طی کند.

کمالی سروستانی از افزایش سهمیه نهاده دامی خبر داد و گفت: طی ماه‌های اخیر به ازای هر قطعه مرغ 4 کیلو نهاده از طریق سامانه بازارگاه در اختیار مرغدار قرار می‌گرفت که هم اکنون حدود 900 گرم به این‌میزان اضافه کرده‌اند که با این وجود مرغداران می‌توانند تا سن 45 روز مرغ خود را در واحدها نگه دارند.

وی در واکنش به عرضه مرغ با نرخ‌های بالاتر در بازار افزود: در شرایط فعلی، میزان تقاضا به سبب نگرانی خانوارها از آینده بازار بالا رفته که برخی خرده‌فروشان هم بی‌انصافی کرده و مرغ را با نرخ بالای 30 هزار تومان عرضه می‌کنند. این امر‌ گران‌فروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با نگهداری مرغ تا سن 45 روز در واحدهای مرغداری به طور متوسط ماهانه 48 هزار تن به تولید گوشت مرغ اضافه می‌شود که با این وجود قیمت مرغ در بازار به تعادل می‌رسد.

این مقام مسيول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم، بیان کرد: بنابر آمار حدود 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفته که از این میزان حدود 220 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود و این میزان با مصرف کاملا همخوانی دارد.

وی قیمت کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را 6 هزار و 500 تومان و کنجاله سویا را 11 هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر نهاده در زمان مقرر به‌دست مرغدار برسد، هیچ‌گونه نگرانی مبنی بر کمبود عرضه در بازار نداریم.

کمالی سروستانی با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه نسبت به روزهای اخیر تغییری نداشته است، گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه 3 هزار و 100 تا 3 هزار و 700 تومان است.

مطالعه بیشتر: خروج مرغ از تهران ممنوع شد/ بالاشهری‌ها گران می‌فروشند!

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد